اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| زمین تملک شده آرامستان پاسخگوی نیاز ۳۰ ساله گلبهار است

شرکت عمران شهر جدید گلبهار تا قبل از استقرار شهرداری اقداماتی را در جهت اخذ مجوزهای مربوط به تملک زمین آرامستان گلبهار را معمول داشته است.

فارس من| زمین تملک شده آرامستان پاسخگوی نیاز ۳۰ ساله گلبهار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلبهار، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «شهرستان گلبهار را دریابید» را ثبت و درخواست پیگیری داشتند.

در پیگیری اول این سوژه شهردار گلبهار گفت: شهرداری و شرکت عمران پیگیر احداث آرامستان و بیمارستان هستند که هزینه‌های احداث آرامستان بسیار سنگین است ضمن اینکه هنوز به طور کامل زمین توسط شرکت عمران تملک نشده و مقداری کمی زمین تملک شده است.

پیگیری دوم به سراغ مدیر عامل شرکت عمران رفتیم؛ هومن گریوانی گفت: شرکت عمران، زمین آرامستان را در تاریخ ۵ آبان ۹۷ به شهرداری گلبهار طی صورتجلسه‌ای تحویل داده است، مکان‌یابی آرامستان نیز مورد تایید مراجع ذیربط بوده و طرح اجرا شده به تایید سازمان فردوس های شهرداری مشهد هم رسیده است.

در پیگیری سوم موضوع را از یکی از اعضای شورای شهر گلبهار پیگیری کردیم؛ مهدی جانعلی زاده گفت: شرکت عمران از 100 هکتار زمین فقط بخش کوچکی را تملک کرده و به شهردار وقت بدون هیج زیر ساختی تحویل داده است.

در پیگیری چهارم این بار به سراغ نماینده چناران ، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس رفتیم. حسین عباس زاده امامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلبهار گفت: اگر قرار باشد در محل فعلی آرامستان دایر نشود در محل دیگری زمین برای دایر کردن آرامستان گلبهار وجود دارد که باید در این خصوص با استاندار خراسان رضوی جلسه داشته باشیم. وی با تاکید بر اینکه از لحاظ تامین زمین
مشکلی نداریم، اظهار کرد، اگر قرار بر تغییر مکان آرامستان گلبهار باشد زمین آن بدون هیج مشکلی تامین می‌شود که این موضوع را از طریق استاندار خراسان رضوی پیگیری می‌کنیم.

پس از گفت و گو فارس با مسؤلان شهری گلبهار و انعکاس نقطه نظرات آنها این اظهارات واکنش شرکت عمران را در پی داشت.

شرکت عمران در پاسخ به این اظهارات جوابیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است:

«این شرکت در راستای اجرای تکالیف قانونی و تا قبل از استقرار شهرداری، اقداماتی را جهت اخذ مجوزهای مربوط به تملک زمین مورد نیاز آرامستان در شهر جدید گلبهار معمول داشته است.

مجموعه شرکت عمران گلبهار همراه با اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح در خصوص مکان‌یابی آرامستان و متعاقب اخذ مجوز تملک ۵۰ هکتار زمین از مجمع عمومی شرکت، در گام نخست با طی تشریفات قانونی اقدام به تملک ۱۱ هکتار زمین کرد که با توجه به استقرار شهرداری و علی‌رغم تکلیف قانونی در فرایند احداث آرامستان ضمن تحویل زمین‌های تملک شده به شهرداری، آماده‌سازی بخشی از اراضی یاد شده و احداث غسالخانه نیز از محل اعتبارات شرکت عمران گلبهار اجرایی شد.

با توجه به ترکیب جمعیتی شهر جدید گلبهار و جمعیت حاضر شهر (حدود ۱۱۰ هزار نفر) و پیش بینی فوت ۶۱۷ نفر در سال و نیز سرانه مورد نیاز زمین جهت این امر، میزان زمین تملک شده آرامستان حداقل پاسخگوی نیاز ۳۰ ساله شهر است.»

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول