اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرمایه‌گذاری در کردستان نیازمند ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری است

رئیس خانه صنعت و معدن کردستان گفت: سرمایه‌گذاری در مناطقی مانند کردستان نیازمند ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری است و لازمه اجرای هر امری وجود قوانین حمایتی است.

سرمایه‌گذاری در کردستان نیازمند ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری است

  به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله کاردانی ظهر امروز در شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس مجلس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: کردستان استانی سرشار از منابع خدادادی است که اگر آن طوری که شایسته است مدیریت شود و به کار رود از استان‌های پیشرفته و پشتیبان کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت، نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، گفت: سرمایه‌گذاری در مناطقی مانند کردستان نیازمند ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری است و لازمه اجرای هر امری وجود قوانین حمایتی است که برای رسیدن به چنین هدفی توجه به چندین مولفه که بسیار ضروری است.

رئیس خانه صنعت و معدن کردستان خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند مشوق‌های مهم سرمایه‌گذاری مصوبه طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری توسعه‌ای در مناطق غرب و شرق است که بیش از 10 سال از تصویب آن توسط دولت می‌گذرد در این راستا، نظارت مجلس برای اجرای این مصوبه ضروری است.

کاردانی اظهار داشت: به منظور کم کردن فاصله استان‌های غیر برخودار با میانگین کشوری لازم است قوانین الزام‌آوری در راستای همکاری صندوق توسعه ملی به استان‌هایی چون کردستان از سوی مجلس تصویب شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که بودجه 1400 در مجلس در دست بررسی است انتظار داریم با هدف تشویق امر سرمایه‌گذاری در کردستان مجلس با استفاده از اختیارات قانونی خود بودجه‌ای اختصاصی برای کاهش بخشی از بهره بانکیِ بخش تولید مدنظر قرار دهد.

رئیس خانه صنعت و معدن کردستان عنوان کرد: موضوع بازنگری مقررات جاری و مهندسی کامل قوانین موجود توسط تیم کارشناسی که باید در راستای حمایت از تولید و عاری از موارد دست و پا گیر باشد باید جامه عمل پوشانده شود.

وی گفت: استاندار کردستان و همه دستگاه‌های ذی ربط و بانک‌ها با بخش تولید حتی‌الامکان همراه هستند که جای تقدیر و تشکر دارد امّا قوانینِ عدیده و متنوع دست و بال آنان را بسته است. لذا ورود مجلس به اصلاح قوانین متناسب با توسعه تولید ضروری است.

رئیس خانه صنعت و معدن کردستان افزود: برای درست عملیاتی کردن چنین امر مهمی باید از نظرات تخصصی (نظام جامع تشکل‌های صنعتی و معدنی) که از تجربه کافی، آگاهی لازم و دلسوزی کامل  برخوردارند استفاده شود.

کاردانی گفت: بنابراین با عنایت به تخصصی‌بودن این نظام که وظایفش کاملاً تخصصی و حوزه فعالیت آن جدا از حوزه فعالیت صنفی و بازرگانی است و حوزه فعالیتش هیچ تداخلی با آنها نداشته و ندارد، استدعای بررسی و تصویب آن را که بازوی مشورتی تخصصی بسیار مؤثری برای قوای سه‌گانه است را از مجلس داریم.

وی عنوان کرد: می‌دانیم مملکت گرفتار یک جنگ اقتصادی ناخواسته و تحمیلی است و همه احاد این ملت هر یک به نحوی درگیر آن هستند، بنابراین در چنین شرایطی مملکت و تولید نیازمند وضع قوانینی است که ویژه زمان جنگ اقتصادی باشد.

کاردانی گفت: البته نظارت بر حُسن اجرای قوانین به ویژه در این برهه از زمان و در ایام بحران، بسیار اهمیت دارد و عدم اجرای قوانین، خود تخلف و قانون شکنی است که یکی از وظایف مهم مجلس همین نظارت است.

 وی با بیان اینکه ارتباط مستقیم نمایندگان مردم در مجلس با تشکل‌های تولیدی را ضروری خواند و گفت: این کارموجب می شود از نزدیک از همه مسائل فرا روی تولید و اثرات آن بر توسعه منطقه، مطلع شوند، تا در امر قانون‌گذاری، دفاعیات، و حمایت‌ها با آگاهی بیشتر اقدام فرمایند.

وی اضافه کرد: استعدا داریم نمایندگان استان به صورت فصلی یا حداقل شش ماه یک بار با خانه صنعت و معدن استان به عنوان نماینده بخش تولید و گویای نظرات تمام تولیدکنندگان عزیز، جلسات مشترکی داشته باشند که نه تنها مفید و مؤثر است بلکه در راستای اهداف مجلسِ هم خواهد بود.

وی گفت: یکی از پروژه‌های بزرگ استان کردستان که به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و با هدف ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال مناسب در نتیجه زحمات مسئولین استان ایجاد شده و بیش از 5 سال کار کارشناسی روی آن انجام شده و به تأیید وزاری وقت صمت رسیده و  جزء مطالبات استان است در حال حاضر در دست اجرا است به صورت ویژه از این عزیزان استدعا می‌شود با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه، به دور از بخشی نگری، در جهت تسریع در پیشرفت فیزیکی طرح همکاری‌ها و مساعدت‌های بیشتری مبذول فرمایند و تمامی تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به کار در استان، به کار گیرند.

وی در پایان اذعان کرد: باید از  جزیره‌ای عمل کردن که برای اتحاد مجموعه زیان‌آور است بپرهیزند و برای پیشرفت متوازن همه استان باید یکپارچه از همه مساعی خود بهره ببرند چرا که همه جای ایران سرای من است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول