اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 160 هزار بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در سال 2021

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود تولید نفت خام این کشور در سال 2021 روزانه 160 هزار بشکه کاهش یابد و به 11.15 میلیون بشکه در روز برسد.

کاهش 160 هزار بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در سال 2021

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود تولید نفت خام این کشور در سال 2021 روزانه 160 هزار بشکه کاهش یابد و به 11.15 میلیون بشکه در روز برسد. این اداره پیش از این کاهش 290 هزار بشکه در روز را پیش بینی کرده بود.

بنا بر اعلام این سازمان، انتظار می‌رود مصرف مواد نفتی و سایر سوخت‌های مایع در سال 2021 به 1.41 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و به 19.53 میلیون بشکه در روز در این سال برسد. این براورد با پیش بینی قبلی این سازمان یکی است.

بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد با افزایش قیمت نفت، تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا افزایش یافته است. هفته گذشته یک دکل به دکل‌های نفتی فعال آمریکا اضافه شد و تعداد آنها به 310 دکل رسید که بیشترین تعداد از ماه می به شمار می‌رود.

بر اساس برآورد EIA، تولید نفت آمریکا در ماه فوریه به طور متوسط 10.4 میلیون بشکه در روز خواهد بود که 500 هزار بشکه در از تولید ماه ژانویه کمتر است. بیشتر این کاهش تولید ناشی از سرمای شدیدی بود که تمام این کشور به ویژه تگزاس، قلب نفتی آن را فرا گرفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد مصرف مواد نفتی و سوخت های مایع در جهان در سال جاری میلادی به طور متوسط به روزانه 97.5 میلیون بشکه برسد که 5.3 میلیون بشکه در روز از سال 2020 بیشتر است. این رقم در سال 2022 به یک افزایش روزانه 3.8 میلیون بشکه‌ای دیگر را خواهد داشت و به 101.3 میلیون بشکه در روز در کل سال 2022 خواهد رسید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول