اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افزایش هزار و 250 هکتاری پوشش گیاهی مراتع استان قم

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه در سال جاری هزار و ۲۵۰ هکتار به پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی استان اضافه شده است عنوان کرد، طرح های آبخیزداری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجراست و در سال جاری 11 سازه آبخیزداری به مجموع سازه‌های استان اضافه شده است.

افزایش هزار و 250 هکتاری پوشش گیاهی مراتع استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد شعاعی امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس‌کل دادگستری استان قم که در ساختمان دادگستری استان انجام شد، ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: مساحت استان قم یک میلیون و ۱۲۳ هزار هکتار است که ۹۲۰ هزار هکتار از این مساحت به عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از این عرصه‌ها با محوریت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم دنبال می‌شود، تصریح کرد: این اداره کل در حوزه های بیابان، مرتع، جنگل و حوضه‌های آبخیز پروژه‌های مختلف اجرایی را دنبال می‌کند اما برای رسیدن به اهداف مورد نظر نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و مردم است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه در سال جاری هزار و ۲۵۰ هکتار به پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی استان اضافه شده است، عنوان کرد: طرح های آبخیزداری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجراست که یکی از مناطق مهم اجرای این پروژه‌ها منطقه بالادست پردیسان است و در سال جاری 11 سازه آبخیزداری به مجموع سازه‌های استان اضافه شده است.

وی حرکت به سمت ارائه خدمات الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری را از دستاوردهای سال جاری دانست و عنوان کرد: ایجاد سامانه‌های مختلف در حوزه ی حمل چوب، پاسخگویی به استعلامات ادارات ثبت و تخصیص اراضی شرایط را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر فراهم کرده است.

شعاعی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در حوزه صدور سند تک برگ و کاداستر اراضی ملی گام‌های بسیار مطلوبی برداشته شده است، گفت: با تلاش‌های انجام شده طرح کاداستر اراضی ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ به پایان می رسد.
انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول