اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شروع ماراتن انتخابات از صبح امروز

فرماندار شهرستان شیراز گفت: ثبتپنام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از صبح امروز آغاز شد.

شروع ماراتن انتخابات از صبح امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا امیری صبح امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اظهار داشت: سیاسی ترین انتخابات کشور، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها و گسترده ترین انتخاباتی است که مستقیم بر سرنوشت مردم تاثیر دارد و در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت معنادار از مولفه های اساسی انتخابات است که پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مراقبت از سلامتی داوطلبین نیز به آن اضافه شده، تصریح کرد: همت مجریان، دستگاه های امنیتی، گروه های سیاسی، مردم و رسانه ها در تحقق مولفه های انتخابات نقش اساسی دارد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه از ۱۸ اسفندماه دستور شروع انتخابات صادر شد، اذعان داشت: کار و برنامه ریزی ما از سه ماه قبل آغاز شده و هم اکنون ستاد انتخابات شیراز با هشت کمیته شکل گرفته است.

به گفته وی انتخابات شوراها در هشت کلانشهر از جمله شیراز به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین گفت: در شهرهای شیراز، صدرا، داریون و خانه زنیان انتخابات شورای شهر و در ۱۳۰ روستای واجد شرایط که ۱۰۰ نفر جمعیت یا ۲۰ خانوار دارند، انتخابات روستاها و ۱۲ تیره عشایری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره بر لزوم جلوگیری از تجمع مردم، گفت: پیش بینی ۲۰ درصد افزایش صندوق آرا را خواهیم داشت که براین اساس بیش از ۸۰۰ صندوق رای در شیراز تدارک دیده شده است.

امیری با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از صبح امروز آغاز شده و تا ۲۶ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر انجام می شود.

وی پیرامون نحوه ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: برای ثبت نام کاندیداها دو روش حضوری و الکترونیکی وجود دارد که به دلیل بیماری کرونا توصیه می شود داوطلبان ثبت نام الکترونیکی داشته باشند.

فرماندار شیراز در خصوص ثبت نام الکترونیکی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر عنوان کرد: ثبت نام الکترونیکی داوطلبان با استفاده از نرم افزار موبایل و ویندوز انجام خواهد شد که هم اکنون بر روی سایت وزارت کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دوره قبل ثبت نام شوراها، هزار و ۱۰۱ نفر متقاضی بودند و برای این دوره ثبت نام حدود ۱۲۰۰ نفر را پیش بینی می کنیم، عنوان کرد: ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر به صورت حضوری در فرمانداری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول