اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رشد ۴۷۸ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی در گیلان/صادرات راهی برای جهانی‌شدن و بلوغ صنعت

رئیس سازمان صمت گیلان با ابرار خرسندی از رشد چشمگیر صادرات غیرنفتی در گیلان گفت: در سال ۱۳۹۶ میزان صادرات غیرنفتی گیلان فقط ۱۱۴ میلیون دلار بوده و هم‌اکنون در ۱۱ ماهه سال اخیر توانستیم با جهش چند برابری، بیش از ۵۹۲ میلیون دلار صادرات رسیده است.

رشد ۴۷۸ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی در گیلان/صادرات راهی برای جهانی‌شدن و بلوغ صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی با حضور معاون وزیر صمت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران و جمع محدودی از فعالان صادراتی استان برگزار شد.

فرهاد دلق‌پوش در این مراسم با بیان اینکه صادرات کارآمدترین راه‌حل برای عبور کشور از این شرایط سخت و بحرانی است، اظهار کرد: صادرات در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم‌های خصمانه از منظر سیاسی، صادرات، راهبردی دشمن‌شکن و نشانگر اقتدار کشور است و از منظر اقتصادی، بیانگر قدرت بالای تعاملات تجاری و ارتقای کیفی محصولات تولیدی محسوب می‌شود.

 رئیس سازمان صمت گیلان با ابرار خرسندی از رشد چشمگیر صادرات غیرنفتی در گیلان گفت: در سال ۱۳۹۶ میزان صادرات غیرنفتی گیلان فقط ۱۱۴ میلیون دلار بوده و هم‌اکنون در ۱۱ ماهه سال اخیر علیرغم تحریم‌های شدید و همچنین چالش ویروس کرونا توانستیم با جهش چند برابری، بیش از ۵۹۲ میلیون دلار صادرات رسیده است.

وی صادرات را به‌منزله بلوغ و رشد یافتگی پروسه تولید محصول و یا خدمات تلقی کرد و افزود: توسعه صادرات نفوذ در بازارهای خارجی تخصص می‌خواهد، لذا بسیاری از تولیدکنندگان که در این مدت چند سال از آن‌ها بازدید داشتیم محصولات منحصربه‌فرد و باکیفیتی را تولید می‌کند.

دلق‌پوش با تأکید بر شناسایی بازار هدف کشورهای حاشیه دریای خزر بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های تولیدی  علیرغم تولید محصولات باکیفیت در حوزه بازار و بازاریابی تیم و تشکیلات قدرتمندی ندارند و تمام دغدغه‌های مدیران واحدهای صنعتی تولید و حواشی آن است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تأثیر حرکت واحدهای تولیدی به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: باید واحدهای تولیدی به سمت دانش‌بنیان حرکت کنند زیرا این اقدام  کمک می‌کند تا محصولاتی باکیفیت و قابل‌رقابت در بازارهای جهانی ارائه دهند.

وی صادرات را راهی برای جهانی‌شدن و بلوغ صنعتی و گفت: تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات و خدمات صادراتی بسیار ضروری می‌شود و خوشه‌های صادراتی و برندسازی منسجم و ترسیم راه و تعریف استراتژی صادراتی تیم تخصصی می‌خواهد.

دلق‌پوش با اشاره به اولویت این سازمان در بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها در راستای رفع دغدغه صادرکنندگان افزود: شناسایی فرصت‌ها و راه‌های مؤثر در جهت توسعه صادرات غیرنفتی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های لجستیکی فنی و علمی موجود در کشور به جهت خدمت‌رسانی به صادرکنندگان و رفع دغدغه‌های ایشان از اولویت‌های این سازمان است.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از ۱۹ برگزیده صادراتی به‌عنوان صادرکننده نمونه استان گیلان با اهدا لوح و تندیس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول