اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۹۰ درصد شهر همدان زیر پوشش فاضلاب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: ۹۰ درصد شهر همدان زیرپوشش شبکه فاضلاب است در حالی که این میزان در کشور ۵۰ درصد است.

۹۰ درصد شهر همدان زیر پوشش فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،  سید هادی حسینی‌بیدار ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت زیر پوشش شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در کشور ۵۰ درصد است اظهار کرد: این در شرایطی است که هم اکنون ۹۰ درصد از حاشیه شهر همدان زیر پوشش خدمات شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب هستند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال پوشش صد درصدی در حوزه شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب هستیم عنوان کرد: با توجه به توانی که در مجموعه آبفای استان سراغ داریم و با عنایت به کمک‌های نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی توانستیم آورده خوبی برای استان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه اقدامات خوبی در سال جاری در راستای خدمت رسانی به مشترکین انجام شد بیان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان انجام مطالعات در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور بهره‌گیری از پساب تصفیه خانه فاضلاب اشاره کرد.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه با  اقدامات انجام شده، کار ویژه‌ای در حوزه فاضلاب انجام شده است گفت: فاضلابی که از همدان به تصفیه‌خانه انتقال می‌دهیم در سه مرحله مورد تصفیه و در دو بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پساب تصفیه شده توسط تصفیه‌خانه همدان به  پتروشیمی هگمتانه تزریق می‌شود عنوان کرد: بر همین اساس جذب نیرو اتفاق افتاده است ضمن اینکه در پتروشیمی ابن‌سینا نیز ۴.۵ میلیون مترمکعب از پساب تصفیه شده به این مجموعه اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه بهره‌گیری از پساب تصفیه‌خانه موجب حفظ منابع آبی زیرزمینی می‌شود گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات صورت گرفته، سطح آبی زیر زمینی در فامنین و کبودراهنگ مثبت شده است و طی سال‌های آتی مشخص می‌شود که چه انقلاب عظیمی از این رهگذر اتفاق افتاده است.

حسینی‌بیدار همچنین با اشاره به اینکه پروژه ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب قهاوند را به جد در حال پیگیری هستیم بیان کرد: خط انتقال فاضلاب شهر فامنین به یاری خداوند امسال تمام می‌شود ضمن اینکه قرارداد تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این شهر منعقد شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فامنین نیز وارد فاز اجرایی شده است، ضمن اینکه در ۱۰ روستای حاشیه‌ای شهر همدان نیز در حال ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب هستیم.

حسینی‌بیدار از افتتاح  تاسیسات و شبکه جمع‌آوری فاضلاب پنج روستا در سال آتی خبر داد و گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب همدان در سال جاری افتتاح می‌شود که در حال حاضر ظرفیت تصفیه یک‌هزار و ۲۸۰ لیتر در ثانیه فاضلاب توسط این تصفیه‌خانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخش لجن فعال تصفیه‌خانه فاضلاب همدان در ابتدای سال آتی افتتاح خواهد شد گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب ۱۵۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب همدان افزوده شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول