اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تامین برق گلایدرهای خودران زیردریایی با استفاده از تغییرات دمای آب

یک شرکت تجاری از ابداع سیستمی مبتنی بر استفاده از تغییرات دمای آب برای تامین برق گلایدرهای خودران زیردریایی خبر داده است.

تامین برق گلایدرهای خودران زیردریایی با استفاده از تغییرات دمای آب

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، گلایدرهای خودران زیردریایی برای جمع آوری اطلاعات از عمق اقیانوس مورد استفاده قرار می گیرند و شرکت سی ترک در کالیفرنیا از روشی مبتنی بر تغییر دما و سرد و گرم شدن آب اقیانوس به منظور تامین برق این گلایدرها بهره می برد.

گلایدرهای یادشده معمولا از تغییر جهت و شیب جریان های آبی دریایی برای تامین انرژی استفاده می کنند. تداخل جریان های گرم و سرد دریایی موجب نوسان و بالا و پایین شدن آب شده و باله های این گلایدرها از همین فرایند برای لغزیدن به سمت جلو استفاده می کنند.

البته این روش امکان حرکت سریع را به گلایدرها نمی دهد، اما انرژی مورد نیاز برای حرکت آنها را تامین می کند. همچنین از این شیوه می توان برای تامین انرژی مورد نیاز حسگرهای گلایدرها استفاده کرد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش آن است که می توان از این طریق گلایدرها را به مسافت های دوردست فرستاد. شارژ باتری ها با هر مقدار ظرفیت ذخیره سازی انرژی بعد از چند روز استفاده خالی می شود و تامین برق با استفاده از تفاوت دمای آب اقیانوس ارسال گلایدرهای خودران به ماموریت های دوردست را نیز ممکن می کند.

انتهای پیام/

https://newatlas.com/marine/seatrec-temperature-gradient-underwater-gliders/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول