اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تخریب ۳۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: ۳۴ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای تماشا، گلخندان و زردستان، تخریب و اراضی مربوطه به وضع سابق اعاده و در چرخه تولید قرار خواهند گرفت.

تخریب ۳۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، سید محمد قریشی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با اخذ دستور تبصره ۲ ماده ۱۰ و با دستور رئیس حوزه قضایی شهرستان و با حضور نماینده دادستان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، نماینده بخشداری و عوامل انتظامی تعداد ۳۴ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای تماشا، گلخندان و زردستان، تخریب و اراضی مربوطه به وضع سابق اعاده و در چرخه تولید قرار خواهند گرفت.

وی گفت: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظفند از آن به‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند و تغییر بی‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس ادامه داد: کارشناسان جهادکشاورزی به همراهی دیگر نهادهای همراه، حافظ بیت‌المال هستند و در این راه با هیچ فرصت‌طلبی مماشات نمی‌کنند.

قریشی افزود: پیشگیری از راه‌های کنترل ساخت ‌و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی است و تا آنجا که امکان دارد، باید با پیشگیری، مانع از ساخت ‌و سازهای غیرقانونی در این زمین‌ها شد.

معرفی متخلفین به دستگاه قضایی

وی در خصوص روند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ابراز کرد: خودروهای گشت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان پردیس با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس بیان کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع بوده و افراد همچنین دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول