اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ارائه خدمات توان‌بخشی به بیش از 34 هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به بیش از ۳۴ هزار دانش‌آموز نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان خدمات توانبخشی ارائه شده است که این خدمات در ۱۸ بخش ارائه می‌شود.

ارائه خدمات توان‌بخشی به بیش از 34 هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز در آیین افتتاح باشگاه پیشکسوتان و اهدای تبلت به ۲۵۰ دانش‌آموز نیازمند چهارمحال و بختیاری، سید جواد حسینی گفت: در سطح کشور سازمان آموزش و پرورش استثنایی بعد از سال ۱۳۷۰ بیش از ۱۸ برابر پوشش تحصیلی خود را افزایش داد و اکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه ویژه در سراسر کشور داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: بیش از ۲۱ هزار مدرسه پذیرا و ۸۵۰ مدرسه پشتیبان که در واقع یک‌صد و ۵۲ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است، هم‌چنین ۷۷۵ مرکز مشکلات یادگیری و ۴ مرکز مشاوره و توانبخشی به بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز خدمات‌رسانی می‌کند.

وی اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۳ هزار دانش‌آموز و ۴۵۰ همکار و ۱۰۴ مدرسه وجود دارد که خدمات را در ۷ طیف بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی، اتیسم، چندمعلولیتی و اختلال ویژه یادگیری تحت پوشش قرار دارند و خدمات دریافت می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه ۴۲ درصد اعتبارات در حوزه ایاب و ذهاب افزایش یافته است، عنوان کرد: در رویکرد تلفیق فراگیر دانش‌آموزان با هوشبر عادی ولی با معلولیت می‌توانند در مدارس عادی درس بخوانند که هم‌اکنون ۸۲ برابر در طول چند سال اخیر افزایش یافته است که به نفع جامعه و دانش‌آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد: به بیش از ۳۴ هزار دانش‌آموز نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان خدمات توانبخشی ارائه شده است که این خدمات در ۱۸ بخش ارائه می‌شود و ۲ بخش امسال اضافه شده و تعرفه افزایش یافته است که امیدواریم اعتبار ما بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در کرونا نظام آموزش و پرورش سریع‌ترین واکنش را تدبیر کرد و روش‌های فردی‌شده آموزش، حضور والدین و در کنار این موارد ورود شبکه شاد که بیش از ۷۲ درصد دانش‌آموزان استثنایی و ۷۰ درصد دانش‌آموزان عادی از آن استفاده می‌کنند از آن جمله است.

حسینی اضافه کرد: بیش از ۳ میلیون از دانش‌آموزان کشور نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه پایگاه‌های مختلف تولید محتوا ایجاد شده است، عنوان کرد: در آموزش استثنایی آموزش در منزل با هزینه ۱۵ میلیونی و مناسب‌سازی شبکه شاد با اضافه کردن نرم‌افزار گویاساز برای آموزش بهتر دانش‌آموزان استثنایی انجام شد.

حسینی در خصوص باشگاه‌های پیشکسوتان توضیح داد: اشتراک‌گذاری تجارب از دانشی که پیشکسوتان دارند را می‌توان در جهت توانمندسازی نیروی انسانی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هر پیشکسوت می‌تواند یک راهنمای بالینی شود گفت: پیوند عمیق و دقیق بین تجربه پیشکسوت برای کیفیت‌بخشی در نظام تعلیم و تربیت از ارزش بالایی برخودار است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول