اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

لزوم شکل‌گیری اندیشکده‌های بومی استانی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب

پژوهشگر پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی گفت: شکل‌گیری اندیشکده‌های بومی استانی با هدف شناسایی دغدغه‌ها و مسائل مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب ضروری به نظر می‌رسد.

لزوم شکل‌گیری اندیشکده‌های بومی استانی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب

موسی دریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران در تاریخ 22 بهمن ماه 97 به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صادر شد.

پژوهشگر پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی عنوان کرد: در بیانیه مذکور معظم‌له ضمن تبیین شرایط حاکم در چهل سال گذشته از جمله برکات انقلاب، به فاصله وضع موجود با شرایط مطلوب مد نظر در نظام اسلامی جهت نیل به تمدن نوین اسلامی اشاره کردند.

وی افزود: ایشان ضمن خطاب قراردادن جوانان هفت توصیه با سرفصل‌های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی را در بیانیه ارائه کردند.

دریجانی تصریح کرد: از خصوصیات بارز بیانیه و سایر تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب نگاه کل‌نگر، سیستمی و روند محور یا به عبارتی نگاه فرایندی و فرابخشی به مسائل و دغدغه‌های پیش روی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: لذا پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی که با همکاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۰ شکل گرفته است در راستای تحقق توصیه‌های فوق‌الذکر اقدام به شناسایی پتانسیل‌های نخبگانی در سطح کشور کرده است و در این خصوص شکل‌گیری اندیشکده‌های بومی استانی با هدف شناسایی دغدغه‌ها و مسائل مبتنی بر بیانیه گام دوم ضروری به نظر می‌رسد.

پژوهشگر پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی افزود: این اندیشکده‌ها با شناسایی صورت مسائل و دغدغه‌های موجود در استان‌ها مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب با بهره‌گیری از خرد جمعی نخبگان جوان و خبرگان گام اول می‌توانند نقش بسزایی در شناسایی ساختار دقیق‌تر حاکم بر مسائل ایفا کرده و با تکیه بر تخصص و دانش نیروهای مومن انقلابی، راهکارهای اصلی و اساسی حل مسئله‌ها را تعریف و به پیاده‌سازی آنها در عمل کمک کنند.

دریجانی خاطرنشان کرد: همچون سایر استان‌ها اندیشکده مد نظر در سطح استان کرمان نیز اقدامات اولیه شکل‌گیری را هدف قرار داده و اقدام به شناسایی پتانسیل‌های نخبگانی با کمک خبرگان استان می‌کند.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول