اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

7 گروه شغلی کارکنان آرامستان ها جزو مشاغل سخت و زیان آور است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در جلسه شورای عالی حفاظت فنی، هفت گروه شغلی کارکنان آرامستان ها جزو مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفت.

7 گروه شغلی کارکنان آرامستان ها جزو مشاغل سخت و زیان آور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هادی ابراهیمی اظهار کرد: مشاغل غسال، کمک غسال، غساله، کمک غساله، کارگر غسالخانه و سردخانه و کارگر دفن به علت  وجود استرس هاس شغلی و عوامل بیولوژیک نامعین در اجساد متوفیان به عنوان مشاغل سخت و زیان آور گروه ب محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: در خصوص درخواست سایر متقاضیان مشاغل آرامستان ها، حسب درخواست متقاضیان، موضوع در کمیته های استانی مربوطه قابل طرح و بررسی است. 

به موجب تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، مشاغل گروه (الف) مشاغلی هستند که با تدابیر فنی  و مهندسی، صفت سخت و زیان آور از آن شغل کاهش یا حذف می شود، در صورتی که این مشاغل ظرف دو سال الزام به بهینه سازی محل استاندارد برای شغل مربوطه نکنند، سازمان تامین اجتماعی کلیه خسارات وارده بابت بازنشستگی پیش از موعد را از کارفرما وصول می کنند و مشاغل گروه (ب) با هیچ یک از تدابیر و تمهیدات فنی، حذف صعوبت و زیان آور بودن شغل نمی شوند که در قانون ۱۴ مورد احصاء شده که با مصوبه اخیر شورای عالی حفاظت فنی به ۱۵ مورد ارتقاء یافت.

به گزارش فارس، از آغاز شیوع کرونا در هرمزگان و با توجه به سختی کار ناشی از غسل و تدفین اموات کرونایی، شرایط کاری بشدت متراکم و پرخطری برای شاغلان در بخش آرامستان‌ها بوجود آمده است که ضرورت توجه بیشتر دولت را می‌طلبد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول