اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برخورد قاطع با تغییر کاربری باغات در همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان از برخورد قاطع با تغییر کاربری باغات در همدان خبر داد و گفت: نهادهای عمومی و دولتی برای حفظ فضای سبز در اختیار خود با شهرداری‌ها هماهنگ باشند.

برخورد قاطع با تغییر کاربری باغات در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قاطعانه با تغییر کاربری باغات برخورد می‌کنیم، اظهار کرد:  متأسفانه برخی افراد سودجو زمین‌های باغی و زراعی خود را رها می کنند، به امید آن که روزگاری زمین هایشان را به ساختمان‌های چند طبقه تبدیل کنند، این افراد بدانند که در همان محل تابلو «تغییر کاربری ممنوع است» نصب می‌شود.

وی گفت: نهادهای عمومی و دولتی برای حفظ فضای سبز در اختیار خود با شهرداری‌ها هماهنگ باشند و شهرداری نیز در خصوص حفظ درختان املاکی که شخصی است با ارائه تسهیلات و امکانات لازم به آنان برای حفظ باغاتشان کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر لزوم صیانت از فضای سبز گفت: درختکاری سنت و فرهنگ حسنه‌ای محسوب می شود که در دین مبین اسلام به ترویج آن تشوق شده‌ایم و در این حوزه نیز سازمان‌های مردم نهاد اقدامات در خور توجهی در همدان انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: برای حفظ فضای سبز می‌شود از درختانی متناسب با اقلیم و جغرافیای منطقه بهره گرفت که نگهداری از آن با شرایط آب و هوایی استان منطبق باشد.

مجازات جایگزین حبس؛ ارائه خدمات عمومی به جای زندان در همدان

عدالتخواه در ادامه به موضوع صدور احکام قضایی درباره مجازات های جایگزین حبس در سطح استان اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی برای جرایم سبک و خرد که عمل مجرمان، آثار اجتماعی منفی ندارد، مجازات جایگزین با رویکرد ارائه خدمات عمومی البته با میل و رغبت مجرمان در نظر گرفته است که تاکنون در این باره کمک شایانی به منابع طبیعی، محیط زیست و بخش های دیگر شده است.

وی عنوان کرد: شهرداری به حفظ فضای سبز درون شهری اهتمام ویژه تری نسبت حلقه و محدوده بیرونی داشته باشد تا افراد سودجو درخصوص زمین های شهری به فکر تغییر کاربری نیافتند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول