اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آثار فاخر رشته پته‌دوزی شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون صنایع ‌دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از شناسنامه‌دار شدن آثار فاخر و دارای ارزش هنری رشته پته‌دوزی خبر داد.

آثار فاخر رشته پته‌دوزی شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کاظم حسین‌زاده با اشاره به طرح شناسنامه‌دار شدن آثار فاخر پته‌دوزی اظهار کرد: این طرح در قالب فراخوان اجرا می‌شود و به‌منظور مستندنگاری اسناد و آثار دارای ارزش اساتید، هنرمندان و پیشکسوتان رشته پته‌دوزی استان کرمان و امکان ثبت، حفظ و انتقال این تجربه‌ها به نسل‌های آینده و همچنین ایجاد بستر برای حمایت مادی و معنوی از این رشته هنری انجام می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان  اظهار کرد: طی این فراخوان از تمامی افرادی که دارای آثار فاخر و دارای ارزش در رشته پته‌دوزی هستند، دعوت شده است آثار خود را از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۹۹ تا ۱۵ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰برای عکاسی، ثبت و مستندسازی در روزهای شنبه، یک‌شنبه و دو‌شنبه از ساعت ۷ تا ۱۴ به معاونت صنایع‌دستی استان کرمان تحویل دهند.

حسین‌زاده با بیان اینکه قدمت آثار هنری رشته پته‌دوزی برای شناسنامه‌دار شدن باید حداقل ۵۰ سال باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نفر هنرمند پته‌دوز در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

وی متذکر شد: شناسنامه‌دار کردن آثار فاخر و دارای ارزش هنری رشته پته‌دوزی با همکاری پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری و کمیسیون گردشگری، فروش و صنایع ‌دستی اتاق بازرگانی کرمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول