اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رقم و حجم صادراتی ایران به جمهوری آذربایجان، قابل قبول نیست

دبیر ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان با بیان اینکه رقم و حجم صادراتی ایران به جمهوری آذربایجان، قابل قبول نیست، گفت: هدف از مشارکت در بازسازی قره‌باغ، علاوه بر حمایت از کشور آذربایجان، افزایش میزان صادرات به این کشور است.

رقم و حجم صادراتی ایران به جمهوری آذربایجان، قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جهانگیری؛ دبیر ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی  در جلسه مشترک استان‌های شمال‌غرب کشور که با محوریت بررسی موضوع بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ برگزار شد، اظهار داشت: مسوولیت ملی واگذار شده به استان، آغازگر توسعه ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه همچون جمهوری آذربایجان است؛ در این مسیر نیز باید از ظرفیت تمام استان‌های کشور به‌خصوص استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان نیز بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه رقم و حجم صادراتی ایران به جمهوری آذربایجان، قابل قبول نیست ابراز کرد: هدف از مشارکت در بازسازی قره‌باغ، علاوه بر حمایت از کشور آذربایجان، افزایش میزان صادرات به این کشور است.

جهانگیری همچنین حضور قدرتمند شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره باغ را فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها برشمرد.

نماینده سازمان توسعه تجارت و معاونان هماهنگی امور اقتصادی استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان و زنجان نیز در این جلسه به بیان موضوعات مهمی پرداختند که از آن جمله می‌توان به برگزاری مستمر جلسات ستاد، تدوین مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مشارکت‌کننده در بازسازی قره‌باغ، افزایش حضور شرکت‌های فنی و مهندسی و کشاورزی، توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای و افزایش همکاری اتاق‌های بازرگانی اشاره کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول