اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرمان پذیرش مسافر نوروزی ندارد/ پیشنهاد صدور محدودیت تردد نوروزی در استان

استاندار کرمان گفت: در ایام نوروز هیچ‌گونه پذیرش مسافری نداریم و علی‌رغم علاقه برای حضور مردم در گلزار شهدای کرمان و زیارت مزار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اما با محدودیت مواجه هستیم.

کرمان پذیرش مسافر نوروزی ندارد/ پیشنهاد صدور محدودیت تردد نوروزی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند ظهر امروز در شصت و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس استان اظهار داشت: کرمان و چند استان وضعیت مناسبت‌تری به لحاظ پروتکل‌ها دارد و امیدواریم این روند ادامه یابد و در قالب طرح شهید سلیمانی دنبال شود و در این دوره یک ماهه پیش رو تا بعد از 13 نوروز بتوانیم رعایت کنیم و حداکثر اقدامات لزام در این زمینه انجام دهیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه این دوره دوره‌ای خواهد بود که اگر دچار پیک نشویم شرایط ما رو به بهتری می‌رود، عنوان کرد: وضعیت کشور ناپایدار است بنابراین همچنان تاکید بر اعمال محدودیت‌ها و مدیرتی و تدبیر داریم.

وی اظهار کرد: در بازارها و گلزار شهدا و آرامستان‌ها در ایام پایانی سال تجمعات بی‌قاعده ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد و از فرمانداران می‌خواهیم در این دو موضوع تدابیر اقتضایی و مدیریت داشته باشند.

زینی‌وند با بیان اینکه در مورد مسافران هم تا الان اماکن عمومی و پارک که تعطیل هستند و استثنایی ندارد، افزود: مهمانسرای ادارات هم تعطیل است و در هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌های رسمی طبق دستورالعمل گردشگری است که ابلاغ می‌شود و ساز و کار خاص خود را دارد.

استاندار کرمان خاطنشان کرد: در عید هیچ‌گونه پذیرش مسافری نداریم و علی‌رغم علاقه برای حضور مردم در زیارت مزار شهید سلیمانی اما با محدودیت مواجه هستیم، به دلیل شرایط استان در پذیرش مسافر و کاروان‌های زیارتی محدودیت داریم.

پیشنهاد صدور محدودیت تردد نوروزی در استان

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز اظهار داشت: وضعیت رنگ‌بندی در کشور نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده و در استان کرمان 12 شهرستان در وضعیت آبی، 10 شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان سیرجان در وضعیت نارنجی هشدار کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به لزوم مدیریت تجمعات و ترددها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز 1400 گفت: طرح جامع هوشمند 100 درصد باید رعایت شود و در صورت شرایط ویژه از طرف ستاد عملیاتی دستورالعمل‌های لازم صادر و ابلاغ می‌شود.

بصیری ادامه داد: استان کرمان به واسطه مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی محل حضور زائران و گردشگران زیادی خواهد بود لذا در راستای مدیریت بیماری کرونا، نامه‌ای از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به وزارت کشور و وزارت بهداشت ارسال شد.

وی با بیان اینکه سپاه محدودیت‌هایی در مورد کاروان‌های زیارتی مزار شهید حاج قاسم سلیمانی دارند، تصریح کرد: در این نامه‌ها اشاره شده که با توجه به شرایط بیماری و محدودیت تردد نوروزی در استان‌های همجوار، کرمان احتمال حضور حجم زیادی از مسافران را خواهد داشت و به همین منظور پیشنهاد صدور محدودیت تردد نوروزی در استان ارسال کردیم.

بیماریابی زودرس و قرنطینه مهمترین راهکار برای کنترل بیماری

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با تاکید بر تدبیر ویژه برای نحوه توزیع مواد غذایی در شب عید اظهار کرد: برای اینکه مردم در صف‌های قرار نگیرند، لازم است که تعداد غرفه‌ها با تعداد بالا و در نقاط مختلف شهر مستقر شوند.

وی بیماریابی زودرس، قرنطینه افراد در تماس نزدیک با بیمار و ایزوله کردن افراد بیمار و تست مثبت را از مهمترین موارد برای مقابله با بیماری دانست و گفت: بیماریابی زودرس توسط علوم پزشکی در حال انجام است اما با تشخیص مثبت بودن بیماری، افرد باید در نقاهتگاه بمانند و از تردد خودداری کنند.

انتهای پیام/80017/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول