اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دبیر اتحادیه جهانی آشوری‌ها: سردار سلیمانی پهلوانی است که در دل همه اقوام و ادیان جای دارد

دبیر اتحادیه جهانی آشوری‌ها گفت: سردار سلیمانی یکی از پهلوانانی است که همواره در دل همه مردم ایران از تمام نژادها، اقوام و ادیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

دبیر اتحادیه جهانی آشوری‌ها: سردار سلیمانی پهلوانی است که در دل همه اقوام و ادیان جای دارد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با یوناتن بت‌کلیا، دبیر اتحادیه جهانی آشوری‌ها انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.
 


۲ بار از حاج قاسم برای هموطنان گرفتارم در چنگال داعش، درخواست کمک کردم

- بنده ۲ بار افتخار دیدار با سردار شهید سلیمانی را داشتم و به عنوان نماینده آشوریان از ایشان برای هموطنان گرفتارم در چنگال داعش، درخواست کمک کردم. 

- در دیدار اول صحبتم درباره گرفتاری مسیحیان آشوری در سوریه بود. لعنتی‌هایی که خانم کلینتون اعلام می‌کند ما آنها را به وجود آوردیم، غده سرطانی در دنیا به عنوان داعش بودند که جمعیت ۳۰۰ نفری یک روستای آشوری‌نشین در سوریه را دستگیر کردند و به اسارت گرفتند.

- در روز اول ۵۰ نفر از این افراد را اعدام کردند و برای زنده ماندن و آزادی باقی افراد، یک هفته فرصت دادند تا نفری ۱۰۰ هزار دلار تهیه و به آنان پرداخت کنیم. 

- در این گیرو‌دار بودیم که شهید سردار سلیمانی برای ارائه گزارشی به نمایندگان به مجلس آمده بود.

با همان متانت همیشگی گفت: «حل می‌شود ان‌شاءالله»

- ایشان به خاطر من به عنوان نماینده یک جمعیت ۲۰ هزار نفری، وارد صحن نشد و بسیار با متانت و لبخند امیدبخشی که همیشه روی لب‌شان بود، توضیحات من در این موضوع را شنید.

- بعد از شنیدن سخنان من با همان متانت همیشگی گفت: «حل می‌شود ان‌شاءالله». در روزهای بعد داعشی‌ها متأسفانه در عرض چند روز ۲۵ نفر دیگر را هم تیرباران کردند اما سردار سلیمانی اجازه نداد تعداد کشته‌شدگان بیش از این شود و ۲۲۵ نفر را با حرکت‌ها و اقداماتی که انجام داد، آزاد کرد. 

سربازان مدعی حقوق بشر انگلیس و آمریکا نظاره‌گر کشتار مسیحیان توسط داعش بودند

- داعش در عراق نیز فجایع بسیاری به وجود آورد که متأسفانه مسیحیان نیز از این بلایا بی‌نصیب نبودند، از جمله اینکه آثار باستانی آشوری‌ها که قدمت تاریخی ۶۷۷۰ ساله داشت را با انواع و اقسام انفجارها از بین بردند.

- کلیساهای بسیاری را تخریب کردند؛ در یک مراسم عروسی که در کلیسایی در حال برگزاری بود، ۸۰ نفر را قتل‌عام کردند و دقیقا در همان زمان و مکان، سربازان مدعی دموکراسی و حقوق بشر انگلیس و آمریکا در خیابان‌ها ایستاده بودند و تنها نظاره‌گر کشتار مسیحیان توسط داعش بودند. 

سردار سلیمانی نگذاشت قطره خونی از یک مسیحی ریخته شود!

- داعش به ۳۰ کیلومتری عنکاوا، شهرکی در استان اربیل شمال عراق رسیده بود که ۳۵ هزار آشوری مسیحی در این شهرک زندگی می‌کنند.

- در دیدار دوم که با سردار سلیمانی داشتم به وضعیت مسیحیان عراق اشاره کردم که خوشبختانه سردار با اقداماتی که انجام داد و بدون اینکه قطره خونی از یک مسیحی ریخته شود، داعشیان در این منطقه را از بین برد و به ۳۰۰ کیلومتری آن منطقه به عقب راند. 

- این ۲ اقدامی بود که سردار سلیمانی انجام داد و باعث شد امیدی در وجود فرزندان جامعه مسیحی به وجود آید.

- ایشان کمک کرد تعدادی از جوانان آشوری در میان نیروهای حشدالشعبی عراق حضور داشته باشند که در حال حاضر فردی به نام رایان کلدانی، مسؤول مسیحیان آشوری در حشدالشعبی است. 

سردار سلیمانی پهلوانی است که در دل همه اقوام و ادیان ایران جایگاه ویژه‌ای دارد

- افتخار جامعه مسیحی این است که قهرمان نداریم بلکه پهلوان داریم؛ همه عزیزان ما با پهلوانی، انسانیت و مهربانی کار می‌کنند تا بتوانند حیثیت و شرف ایران و ایرانیان را به رخ جهانیان بکشانند.

- سردار سلیمانی یکی از پهلوانانی است که همواره در دل همه مردم ایران از تمام نژادها، اقوام و ادیان جایگاه ویژه‌ای دارد. 

- سردار سلیمانی همیشه زنده است و همواره می‌گوییم روحش شاد چون فکر می‌کنیم در کنار ماست، همان‌طور که در تمام سختی‌ها یار و یاور ما بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول