اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بعضی از روستاهای شهرستان جهرم باید قرنطینه معکوس شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه برای کنترل بیماری در شهرستان مجبور هستیم به سمت قرنطینه معکوس برویم، گفت: به این صورت که افراد اجازه خروج از روستا یا محله‌ای که آمار مبتلایان در آن بالا است را برای دو هفته ندارند.

بعضی از روستاهای شهرستان جهرم باید قرنطینه معکوس شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمد رحمانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان در تعدادی از روستاهای بخش سیمکان شهرستان جهرم، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد مثبت شدن تعداد بالای نمونه‌ها در تعدادی از روستاهای بخش سیمکان بوده‌ایم. 

وی افزود: در کنار آن آمار مبتلایان در بعضی از روستاها در بخش های مرکزی، کردیان و تعدادی از روستاهای شهرستان خفر نیز به طور ناگهانی بالا رفته و اکثر نمونه‌ها مثبت گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه استفاده نکردن از ماسک، بی توجهی به فاصله فیزیکی باعث افزایش آمار مبتلایان شده است، خاطر نشان کرد: این مسئله ناراحت کننده است که بسیاری از خانواده ها در برگزاری مراسم‌های عقد، عروسی و ترحیم به هیچ وجه توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی نداشته و این بیماری را ساده می‌انگارند. 

رحمانیان گفت: تجمع و قرار گرفتن افراد در کنار یکدیگر سرعت انتقال بیماری را دو چندان کرده و در یک لحظه افراد زیادی می توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تنها راه مقابله با این بیماری در حال حاضر، افزایش آمار نمونه گیری دانست و تصریح داشت: متاسفانه مردم بخصوص در روستاها با وجود داشتن علائم بیماری به مراکز منتخب نمونه گیری مراجعه نکرده و فرض را بر سرما خوردگی ساده می‌گذارند.

وی ادامه داد: برخی از اهالی این روستاها با کارشناسان بهداشت در امر نمونه‌گیری طرح «مراقبت در منزل» همکاری نمی‌کنند و مردم بدانند یک طرحی بسیار کارآمد برای شناسایی بیماران بی علامت که از طریق آن می توان جلو پیشرفت بیماری و  وارد شدن فرد به مرحله حاد را گرفت، است و با بیماریابی افراد می‌توانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم.

رحمانیان با بیان اینکه برای کنترل بیماری در شهرستان مجبور هستیم به سمت قرنطینه معکوس برویم، اظهار کرد: به این صورت که افراد اجازه خروج از روستا یا محله ای که آمار مبتلایان در آن بالا است را برای دو هفته ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از تمام مردم شهرستان های جهرم و خفر خواست در صورت با داشتن هر نوع از علائم خفیف سرماخوردگی حتما به مراکز منتخب نمونه گیری مراجعه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: افراد توجه داشته باشند در صورت داشتن علائم سرماخوردگی و مشکوک بودن به کرونا اگر نمونه آن‌ها منفی شد، صبر کنند و مجددا ظرف ۲۴ ساعت بعد تست دوم را انجام دهند و این کار برای اطمینان بیشتر توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول