اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش امام جمعه درچه به موج‌سواری ضد انقلاب از مواضع اخیر وی/به هیچ وجه با ورزش مخالف نیستم

امام جمعه شهر درچه با اشاره به سوءاستفاده رسانه‌های ضدانقلاب از سخنان هفته قبل وی گفت:ما به هیچ وجه با ورزش مخالفتی نداریم اما رعایت شئونات اسلامی ضروری است.

واکنش امام جمعه درچه به موج‌سواری ضد انقلاب از مواضع اخیر وی/به هیچ وجه با ورزش مخالف نیستم

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر درچه اظهار داشت: در هفته آینده حوادث تاریخی بسیاری رخ‌ داده است که شهادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع) و مبعث پیامبر گرامی اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

امام‌جمعه شهر درچه بیان داشت: خلفایی که بعد از شهادت حضرت امام حسین (ع) به حکومت رسیدند از امامان شیعه بسیار در هراس بودند چرا که تجربه ذلت یزید در مقابل آن‌ها بود و از این‌ جهت نگران حادثه‌ای مثل عاشورا توسط ائمه (ع) بودند و به همین خاطر آن بزرگواران را در تنگنا و اذیت و آزار خود قرار می‌دادند.

وی افزود: به همین جهت هارون نیز حضرت امام موسی بن جعفر(ع) را بسیار مورد آزار قرار داده و در نهایت ایشان را به شهادت رساند.

موسوی با شاره به در پیش بودن مبعث پیامبر گرامی اسلام و اهمیت بسیار این روز افزود: از اولین یاران پیامبر عزیز اسلام (ص) حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) بودند که با تمام وجود در خدمت آن حضرت حاضر شدند و با توجه به اینکه حضرت علی (ع) از سواد و مهارت بالایی برخوردار بودند به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی امیرالمومنین(ع) به‌صورت دقیق تابع فرامین پیامبر اکرم (ص) بودند.

از سخنان هفته قبل برداشت نادرستی شد

امام جمعه درچه با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در حال حاضر هم چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و هم چرخ اقتصاد کشور، گفت: این سخنان بسیار مورد انتقاد واقع شد، چرا که مشکلات معیشتی مردم وضعیت دیگری را نشان می‌دهد و باید به رئیس دولت متذکر و یادآور شویم که چرخ اقتصاد کشور نمی‌چرخد.

امام‌جمعه شهر درچه در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حاشیه‌سازی جریان‌های ضدانقلاب از مواضع هفته قبل وی در خصوص عدم رعایت شئونات اسلامی، گفت: قسمتی از خطبه‌های هفته گذشته شهر ما در فضای مجازی مطرح‌شده که برداشت‌های نادرستی از آن انجام‌گرفته است که در مرحله اول باید بگویم که برخی این سخنان را تقطیع کرده و آنچه به نفع خود بوده را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از برداشت‌های نادرست آن بود که اظهار می‌شد در خطبه‌های نماز جمعه شهر درچه به مردم شهر اصفهان توهین شده است در حالی که این موضوع قویاً تکذیب می‌شود و ما هرگز به جایگاه انقلابی، متدین و محترم مردم شهر اصفهان جسارتی نکرده‌ایم.

موسوی با اشاره به اینکه آن قسمت تقطیع شده مربوط به اعتراض ما و مردم باغیرت شهر درچه به صخره نوردی مختلط و بدون رعایت شئونات اسلامی توسط گروهی در کوه سفید این شهر ایراد شده بود، خاطر نشان کرد: ما به هیچ وجه با ورزش مخالفتی نداریم اما در هیچ کجای قانون و شرع مقدس اجازه ورزش مختلط بدون رعایت شئونات اسلامی صادر نشده بلکه ممنوع است.

سخنران افتتاحیه باغ بانوان شهر بودم

امام جمعه درچه ادامه داد: ما معتقدیم ورزش بانوان به گونه ای ترتیب داده شود که در انظار عموم نباشد که باغ بانوان شهر درچه چند سالی است که افتتاح شده و مورد بهره‌برداری بانوان گرامی است که خود من سخنران افتتاحیه این محل بودم.

وی افزود: در چند ساله گذشته مذاکراتی بین مسؤولان شهر به ویژه شواری اسلامی و سپاه پاسداران با مسؤولان ورزش استان برای ورزش کوه نوردی و صخره نوردی در کوه سفید انجام گرفته بود که آنجا مسؤولان ورزش استان متعهد به رعایت تمام شئونات اسلامی در کوه سفید شدند که با این اتفاقات تعهد مذکور نیز نقض شده است.

امام‌جمعه شهر درچه در پایان گفت: در خصوص صخره‌نوردی مختلط در این کوه بر اساس اخباری که در دست است تذکرات لازم داده‌ شده اما مورد توجه این گروه صخره‌نوردی واقع نشده است،ضمن اینکه باید به این نکته نیز توجه داشت که دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس در این مکان آرمیده‌اند که از این‌ جهت این مکان بسیار مورد احترام مردم عزیز و شهیدپرور درچه است که زیارتگاه و پایگاه معنوی شهر ما است.

گفتنی است، هفته گذشته امام جمعه شهر درچه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از عدم رعایت شئونات اسلامی در بین ورزشکاران یکی از رشته‌های ورزشی انتقاد کرده بود که رسانه‌های معاند و ضدانقلاب با تقطیع صحبت‌ها موج‌سواری فراوانی را علیه سخنان وی به راه انداختند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۵/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول