اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشریح ویژگی‌های کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری/ رعایت پروتکل‌ها باید 2 برابر شود

معاون درمان دانشگاه‌ علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونای جهش‌یافته انگلیسی به 6 نفر در چهارمحال و بختیاری گفت: از امروز هر فرد دارای ویروس کرونا در استان مبتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی تلقی خواهد شد.

تشریح ویژگی‌های کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری/ رعایت پروتکل‌ها باید 2 برابر شود

فریدون رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در روز گذشته با وصول نتیجه‌ی آزمایش‌ها، 3 نفر دیگر نیز در چهارمحال و بختیاری به ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی مبتلا شدند و آمار مبتلایان به این ویروس در استان به 6 نفر افزایش یافت.

چرخش ویروس کرونای جهش‌یافته در چهارمحال و بختیاری

معاون درمان دانشگاه‌ علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: سه نفری که در روزهای قبل به دلیل ابتلا به ویروس کرونای جهش‌یافته از نوع انگلیسی در بیمارستان‌ شهرکرد بستری شدند از استان همجوار وارد استان شده بودند اما این سه نفر جدید از ساکنان خود استان هستند که نشان از چرخش این ویروس در جامعه دارد.

پروتکل‌های بهداشتی باید دوچندان رعایت شود

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد هر فرد دارای ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مبتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی تلقی خواهد شد و به دلیل سرعت بالای انتشار این ویروس جهش‌یافته، پروتکل‌های بهداشتی باید دوچندان رعایت شود.

رحمانی اضافه کرد: شیوه درمان این بیماران همانند بیماران قبلی است اما سرعت پیشرفت بالاتری دارد به طوری که درگیری ریوی این مبتلایان بر اساس تصویر برداری  سیتی‌اسکن  در عرض ۲۴ تا ۴۸  ساعت تغییرات محسوسی داشته و به سرعت ریه  فرد را میتواند به طور کامل درگیر کند از همین رو تلفات بیشتری نسبت به کرونای معمولی خواهد داشت.

ترخیص 2 نفر از مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی از بیمارستان شهرکرد

وی با اشاره به بهبودی و ترخیص 2 نفر از بیمارانی که اخیراً  به این ویروس جهش‌یافته انگلیسی مبتلا شده بودند گفت: همه افرادی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شدند و بهبودی پیدا کردند، احتمال ابتلای مجدد به این ویروس جهش‌یافته را دارند و با توجه به سرعت انتشار و پیشرفت این ویروس نکات بهداشتی را باید به صورت جدی رعایت نمایند.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول