اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

صفر مطلق؛ کتابی که برای بر هم زدن کلیشه‌ها به بازار آمد

صفرمطلق روایت‌هایی پر از دلهره و تلاطم است که تصاویر کلیشه‌ای از زنان و مردان را بر هم می‌زند و تصویرهای هیجان‌انگیز از زنان فداکار و مردان قهرمان به نمایش می‌گذارد.

صفر مطلق؛ کتابی که برای بر هم زدن کلیشه‌ها به بازار آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صفرمطلق دومین رمان معصومه باقری، داستان بلند و عاشقانه‌ای است که در بستر تاریخ دفاع مقدس اتفاق می‌افتد.

صفرمطلق داستان آدم‌های معمولی است که خانه و زندگی خود را در خرمشهر رها کرده و به شادگان و دزفول پناه آورده‌اند تا از خطرات جنگ مصون بمانند.

این کتاب، داستانی پرتلاطم از زندگی زنان و مردانی رنج‌کشیده است که جهانی پر دامنه را در مقابل مخاطب قرار می‌دهد.

مضمون این کتاب، عشق، دلتنگی و امید است که گاهی در طول قصه با رازهایی کوچک هم همراه است؛ رازهایی ساده از شخصیت‌هایی که سرنوشت‌شان با هم پیوستگی ظریفی دارد.

صفرمطلق روایت‌هایی پر از دلهره و تلاطم است که تصاویر کلیشه‌ای از زنان و مردان را بر هم می‌زند و تصویرهای هیجان‌انگیز از زنان فداکار و مردان قهرمان به نمایش می‌گذارد.

این رمان تلاش می‌کند تا نشان دهد که آدم‌ها در هر شرایطی می‌توانند با عشق و همدلی زندگی کنند و هر کدام با توجه به موقعیت زندگی خود انعصاف‌پذیر رفتار کنند.

همچنین نویسنده با روایت‌هایی غافل‌گیرکننده مخاطب را با روزهای شگفت و تلخ و نفرت‌انگیز صدای خمپاره و بمباران هوایی در زندگی آدم‌هایی معمولی نشان می‌دهد.

معصومه باقری متولد سوم خرداد در شهرستان دزفول و ساکن تهران است؛ وی فارغ‌التحصیل رشته‌ی حسابداری از دانشگاه ایلام است که در سال ۱۳۸۹ از سوی دانشگاه ایلام به عنوان‌ جوان‌ترین نویسنده زن ایرانی لوح تقدیر دریافت کرد.

این نویسنده در سال ۱۳۸۳ برنده جایزه شعر دفاع مقدس و در سال ۱۳۸۴ برنده جایزه بهترین مقاله در خصوص امنیت بهتر است یا آرامش در سطح استان خوزستان شد و همان سال جایزه پژوهش درباره‌ی کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح کشوری را کسب و از سوی آموزش و پرورش شهرستان دزفول در همایشی که برگزار شد جایزه و تندیس دریافت کرد.

اولین کتاب این نویسنده با نام همه‌ی چشم‌های بسته خواب نیستند در سال ۱۳۸۷ منتشر شد و اولین رمانش به نام استخوانی در گلو در سال ۹۸ منتشر شد؛ رمان جدیدش نیز با نام صفرمطلق و در ۲۷۰ صفحه در سال ۱۳۹۹ از نشر شانی منتشر شد.

این رمان که بازتاب‌های فراوانی در فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها داشت، یک رمان عاشقانه‌ی جنگی در زمینه‌ی دفاع مقدس و شهدا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول