اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تاکید استاندار خراسان رضوی بر حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران

استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاران باید بتوانند با ریسک‌پذیری کمتر کار خود را انجام دهند و در این راستا تلاش ما حمایت حداکثری است.

تاکید استاندار خراسان رضوی بر حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جمع فعالان اقتصادی تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مشهد با بیان اینکه باید مسیر را برای سرمایه‌گذاران مشخص و آنها را حمایت و کمک کنیم، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران باید بتوانند با ریسک‌پذیری کمتر کار خود را انجام دهند و در این راستا تلاش ما حمایت حداکثری است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بزودی شاهد حضور تعدادی از مسئولان ملی خواهیم بود تا در جذب منابع برای سرمایه‌گذاری حوزه‌های اقتصادی و تکمیل پروژه‌ها تفاهماتی داشته باشیم و سرعت سرمایه‌گذاری در منطقه افزایش یابد.

وی بیان کرد: باید سرمایه‌گذاری‌ و ریل‌گذاری‌های درستی انجام گیرد و تکمیل زنجیره‌های تولید براساس مزیت‌های منطقه انجام شود تا فرآوری محصولات در کشاورزی، معادن و دیگر بخش‌ها انجام شود.

معتمدیان افزود: در این راه، قطعاً نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستیم. از جمله آنها، راه و برق به عنوان ملزومات اصلی است و برنامه‌هایی در این خصوص مصوب شده تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین دستورالعملی نیز تهیه شده تا برخی از موانع توسعه را مرتفع و سرعت خدمت‌رسانی به سرمایه‌گذاران را افزایش دهیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در زمینه گردشگری و معادن نیاز به تمرکز داریم، خاطرنشان کرد: در موضوع مطالعات سیستماتیک در بخش معادن، نیاز به انسجام و توجه ملی و حضور شرکت‌های توسعه‌گرای دولتی داریم تا کمک کنند اشراف بیشتر و مطالعات سیستماتیک به شکل جدی‌تر به‌خصوص در مناطق جنوبی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: منطقه تربت حیدریه، بیش از ۵۰ درصد اشتغال سهم بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده و در حوزه تولید زعفران به عنوان قطب جهانی این محصول است، همچنین در تولید نخ ابریشم، معادن و گردشگری نیز ظرفیت و پتانسیل خوبی به‌صورت بالقوه دارد که با برنامه‌ریزی باید از این ظرفیت استفاده شود و تلاش ما این است زمینه سرمایه‌گذاری در این منطقه را فراهم کنیم.

معتمدیان تاکید کرد: اگر موضوع آب خصوصاً در مناطق جنوبی استان را حل نکنیم، در حوزه کشاورزی و توسعه صنعت و دیگر بخش‌ها چالش‌های جدی خواهیم داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات خوب در دولت دوازدهم بحث تدوین سند سازگاری با شرایط کم آبی است که با ابتکار وزارت نیرو در مناطق کم آب و اقلیم خشک تدوین شده و تکلیف و وظایف همه متولیان مشخص شده است. برنامه‌های اجرایی که باید در راستای اجرای این سند انجام شود صرفه‌جویی و بهره‌وری در آب، تغییر الگوی کشت و توسعه کشت گلخانه است.

وی ادامه داد: در همین راستا، جزو اولویت‌های کاری ما ایجاد هزار هکتار گلخانه است که ۲.۵ برابر گلخانه‌های موجود استان است. همچنین در روزهای پایانی امسال شاهد کلنگ‌زنی خط انتقال آب از خلیج فارس هستیم که از پروژه‌های بسیار بزرگی است که با همت بخش خصوصی انجام می‌شود.

معتمدیان در تکمیل سخنان خود بیان کرد: نیمه دوم اسفند شاهد افتتاح خط دوم این پروژه خواهیم بود و خیلی از مناطق کرمان و یزد از نعمت انتقال آب بهره‌مند می‌شوند و این خط تا خراسان جنوبی و سپس خراسان رضوی و مشهد ادامه خواهد یافت.

استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین انتقال آب از دریای عمان هم مطرح است و پیگیری‌هایی هم انجام شده و به عنوان پروژه‌های بعدی و بلند مدت مطرح است.

وی با اشاره به سلب صلاحیت از معادن راکد در استان و اعلام فراخوان برای واگذاری آنها، افزود: فراخوان‌های جدید از سوی سرمایه‌گذارانی که سرمایه، دانش، تکنیک و انگیزه برای فعال کردن معادن دارند با استقبال خوبی روبرو شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول