اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

۸۵ هزار نهال در کهگیلویه و بویراحمد کاشته می‌شود+فیلم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آغاز هفته درختکاری یک اصلا نهال کاج کاشت و بر ترویج فرهنگ درختکاری در استان تاکید کرد و گفت: برای گسترش فرهنگ درختکاری، نهال در اختیار همه مردم استان قرار داده شود.

۸۵ هزار نهال در کهگیلویه و بویراحمد کاشته می‌شود+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در مراسم درختکاری با اشاره به اینکه حیات بشر با طبیعت و جنگل و درخت ارتباط دارد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های برتر کشور در حوزه منابع طبیعی است و ۹۰ درصد عرصه‌های را جنگل و مرتع پوشانده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید از منابع طبیعی حفاظت کنیم و هم اینکه آن را توسعه دهیم، افزود: با استفاده از فناوری‌های نوین و دانش روز و به کارگیری اقشار مختلف منابع طبیعی را توسعه دهیم.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد گفت: قطع درخت ستم به شهروندان یک شهر، استان و یک جامعه است.
وی در پایان از کاشت ۸۵ هزار اصله نهال در استان خبر داد و گفت؛ برای گسترش فرهنگ درختکاری نهال در اختیار همه مردم استان قرار داده شود.

پیش از سخنان استاندار، غلام‌حسین حکمتیان‌اصل با  تاکید بر حفاظت از جنگل‌ها و مراتع گفت: به یاد جان باختگان  منابع طبیعی  و شهدا نهال کاری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد استان عرضه منابع است، بیان کرد: آتش‌سوزی‌ها مهمترین تهدید منابع طبیعی است لذا با کاشت درخت این کمبودها و مشکلات رفع شود.

گفتنی است؛ استاندار همچنین در پروژه درختکاری شهرداری و شورای شهر حضور یافت و یک اصلا درخت کاج در این نقطه از شهر یاسوج کاشت.

 

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول