اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افتتاح مرکز تخصصی مهدویت در شیراز/ لزوم قرار گرفتن مهدویت در راس کلیه امور

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید جلوه‌گاه امام زمان و طلاب سربازان وی باشند، گفت: متاسفانه می‌بینیم که در حوزه‌های علمیه نیز نسبت به امام عصر غفلت می‌شود درحالی‌که حضرت مهدی باید به همه طلبه‌ها نزدیک باشد.

افتتاح مرکز تخصصی مهدویت در شیراز/ لزوم قرار گرفتن مهدویت در راس کلیه امور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام محمد استوار میمندی در آیین افتتاح مرکز تخصصی مهدویت در شیراز، با تذکر این نکته که غفلت نسبت به امام زمان پذیرفته نیست، اظهار داشت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود یکی از شجره های طیبه ای است که جای خالی آن در حوزه های علمیه احساس می شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن مرکز تخصصی مهدویت در دل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود، اذعان داشت: باید در موضوع مهدویت به صورت علمی و تخصصی عده ای مهدوی پژوه را تربیت کنیم تا دنیای تشنه به این گفتمان را سیراب نماید.

استوار میمندی با بیان اینکه گفتمان مهدویت زمینه ساز انقلاب جهانی امام عصر خواهد بود، گفت: سوالات و شبهاتی پیرامون موضوع و فرهنگ مهدویت در جامعه وجود دارد که باید با طرح ها و ایده های نو به صورت دقیق و علمی پاسخ داده شود.

این روحانی با اشاره به آمادگی حوزه های علمیه جهت همکاری با مرکز تخصصی مهدویت عنوان کرد: انتظار لوازمی دارد که باید جامعه را به سمت فرهنگ انتظار و جامعه مهدوی سوق دهیم و این مرکز در این راه نقش مهمی خواهد داشت.

مهدویت و قرآن را درگیر سیاست نکنیم

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه نیز در آیین افتتاح مرکز تخصصی مهدویت شیراز گفت: در آستانه سالی که دو نیمه شعبان داریم، افتتاح مرکز مهدویت شیراز مایه مباهات است.

حجت الاسلام محسن قرائتی با بیان اینکه زمانی ولایت فقیه در جامعه پررنگ می شود که به مهدویت توجه شده و مهدویت پررنگ گردد، اذعان داشت: برای راه اندازی بنیاد حضرت مهدی موعود از چهره های فرهنگی خوشنام طرفدار انقلاب دعوت کردیم که در ادامه با راه اندازی مراکز استانها هم اکنون صدها متخصص مهدویت داریم.
 

وی با اشاره به گسترش موضوع مهدویت برای آحاد جامعه عنوان کرد: متاسفانه شاهدیم که میان قرآن و اهل بیت(ع) فاصله افتاده که جای تفکر و راه اندیشی دارد.

قرائتی افزود: باوجود برگزاری مراسمات متعدد مذهبی اما قرآن و تفسیر آن در این جلسات نیز مهجور مانده است.

این روحانی شناخته شده لزوم تفسیر و روایت آیات قرآن برای کلیه اقشار و رشته های دانشگاهی را متذکر شد و بیان داشت: در ساختمان مرکز مهدویت شیراز باید سایر تخصص ها از جمله نهضت قرآنی نیز مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی همچنین اخطار داد: مهدویت، نماز و قرآن را درگیر مسائل سیاسی, انتخاباتی و حتی اقتصادی نکنیم.

مهدویت باید در راس امور باشد

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود نیز در این آیین با اشاره به اینکه مهدویت باید در راس همه امور باشد، اظهار کرد: بنا به دوره و زمان، نسبت به امام حی و حاضر بیشتر از سایر امامان مسئول هستیم.

حجت الاسلام علیرضا حدائق با ذکر آیه ۳۱ سوره احزاب گفت: امیدواریم بتواتیم پیام های خدا را به مردم منتقل کرده و مبلغ خدا و دینش باشیم.

وی با اشاره به هجمه های دشمن نسبت به امام زمان بیان کرد: ۷۵ درصد از شیطنت های دشمن علیه اسلام، هدف حضرت مهدی موعود می باشد و استکبار برای به حاشیه راندن مهدیت از هیچ ابزاری دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول