اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۶ جایگاه سوخت CNG پرخطر در همدان وجود دارد/ ۳۰ جایگاه کم خطر هستند

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه ۶ جایگاه سوخت CNG پرخطر در سطح استان فعال است گفت: ۳۰ جایگاه سوخت CNG کم خطر هستند.

۶ جایگاه سوخت CNG پرخطر در همدان وجود دارد/ ۳۰ جایگاه کم خطر هستند

محمد مددی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در ایمن‌سازی جایگاه‌های CNG از سال ۹۲ فرآیند آن در استان‌ها به سازمان استاندارد واگذار شده و این کار را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما در استان ۴۸ جایگاه CNG فعال داریم که فرایند استانداردسازی توسط سازمان انجام می شود گفت: این جایگاه‌ها توسط شرکت‌های بازرسی که نماینده ما هستند، تایید صلاحیت شده و به صورت دوره‌ای بر اساس چک لیست بررسی می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: جایگاه‌های CNG از نظر ایمنی استاندارد در سه وضعیت قرار می‌گیرند؛ یکی وضعیت پرخطر، یکی وضعیت با خطر متوسط و دیگری وضعیت کم خطر است که بر اساس روند اجرایی جایگاه‌های پرخطر اجازه فعالیت ندارند.

وی تاکید کرد: طبق بازرسی‌ها اگر برای ما محرز شود که جایگاه سوختی پرخطر است ابتدا به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مکاتبه کرده و شرکت پخش طی فرصتی از جایگاه می‌خواهد که ایمن‌سازی کند و اگر ایمن‌سازی نکند، سوخت آنها قطع خواهد شد.

مددی با بیان اینکه ۶ جایگاه سوخت اکنون در همدان وضعیت پرخطر دارند گفت: پرخطر بودن آنها به شرکت پخش اعلام می‌شود و آنها طبق دستورالعمل‌های خود برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه۳۰ جایگاه CNG کم خطر در سطح استان داریم که از این لحاظ در وضعیت خوبی به سر می‌بریم تصریح کرد: تعامل خوبی شرکت پخش داریم و هرگاه اعلام کردیم رسیدگی کردند.

مدیرکل استاندارد استان همدان در خصوص سنجش عملکرد نازل‌های سوخت نیز گفت: کالیبراسیون نازل‌ها و صحت‌سنجی عملکرد آنها از سال قبل در دستورکار قرار گرفته و امسال ما ۱۲۰ نازل را بررسی کرده و تاییدیه به آنها داده شد.

وی با بیان اینکه مخازن جایگاه‌های سوختی که حدود پنج سال از عمر آنها گذشته باشد، باز شده و جایگاه تعطیل می‌شوند بیان کرد: مخازن در آزمایشگاه مورد تست هیدروستتیک قرار می‌گیرد و در صورت عدم مشکل تاییدیه صادر می‌شود.

مددی با بیان اینکه ۷ آزمایشگاه هیدروستتیک مخازن خودروهای گازسوز در سطح استان فعال است خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه زیر نظر اداره‌کل استاندارد فعالیت دارد که خدمات خودرویی به خودروهایی که به دنبال اخذ معاینه فنی هستند، ارائه می‌شود.
 
انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول