اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت 6 عنصر کُرد وابسته به آمریکا توسط قبایل سوریه در الحسکه

شماری از نیروهای قبایل سوریه، شش نفر از شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا را در استان الحسکه بازداشت کردند.

بازداشت 6 عنصر کُرد وابسته به آمریکا توسط قبایل سوریه در الحسکه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از نیروهای قبایل سوریه، شش نفر از عناصر شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به آمریکا- را بازداشت کردند.

منابع محلی حاضر در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند یک گروه از قبایل این استان، با سلاح سبک و سرد به ایست‌وبازرسی شرق شهرک «تل حمیص» در شمال شرق این استان حمله کردند.

منابع مذکور به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که این ایست‌وبازرسی متعلق به عناصر کُرد بوده و نیروهای قبیله‌ای الحسکه تمام نیروهای حاضر در این ایست‌وبازرسی را بازداشت کردند.

به گفته این منابع، در جریان بازداشت این عناصر، شماری از آنان، به صورت سطحی زخمی شدند و در جریان این عملیات، سلاح و مهمات آنان مصادره شد.

در پی این اتفاق، شماری از عناصر کُرد، تجهیزات نظامی وارد این منطقه کرده و دست به محاصره آن زدند.

چنین اقداماتی در راستای عملیات‌های مسلح ضد شبه‌نظامیان کُرد است. در همین ارتباط، ساکنان استان‌های شرقی و شمال شرقی سوریه، پیشتر، چندین بار در حمایت از دولت این کشور و مخالفت با شبه نظامیان وابسته به آمریکا تظاهرات کرده‌اند.

بخش اعظمی از استان‌ الحسکه در اشغال شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد . مناطق شرق سوریه سرشار از منابع نفتی است و آمریکا با کمک عناصر وابسته خود، در حال غارت نفت سوریه و قاچاق آن است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول