اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مفهوم مواسات به همت خیران به نمایش گذاشته شد

امام جمعه سلطانیه گفت: مفهوم مواسات به همت مردم نیکوکار در جامعه بصورت عملی به نمایش گذاشته شد.

مفهوم مواسات به همت خیران به نمایش گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آخرین جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و رزمایش مواسات شهرستان سلطانیه به ریاست حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در این جلسه با تقدیر و قدردانی از عملکرد اعضای قرارگاه به فضائل ماه رجب اشاره کرد و  با بیان اینکه در دهه آخر ماه رجب قرار داریم اظهار کرد: ماه رجب و ماه شعبان دروازه ورود به ماه رمضان هستند.

امام جمعه سلطانیه به اهمیت مواسات و همدلی اشاره کرد و با بیان روایتی از امام باقر علیه‌السلام گفت: عطوفت و دستگیری ثروتمندان به نیازمندان، عفو و گذشت و مواسات در مسائل مالی از نشانه‌های شیعیان است.

وی با بیان اینکه توکل به خدا، اعتماد به وعده الهی در برابر دشمن، مقاومت و ایستادگیِ مردم هم در دوران دفاع مقدس و هم در دوران تحریم‌های ظالمانه از مفاهیم قرآنی و ارزش‌هایی اسلامی است که مردم آنها را عملیاتی کرده‌اند، گفت: مواسات نیز یکی از مفاهیم اسلامی و از ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است.

حسینی نسب با تقدیر از عموم مردم اعم از اصناف و کسبه، بسیج و سپاه، مسؤولین ادارات و شرکت‌های شهرستان بخاطر همکاری در رزمایش مواسات افزود: مفهوم مواسات به همت مردم نیکوکار در جامعه بصورت عملی به نمایش گذاشته شد.

رئیس قراگاه امام حسن مجتبی (ع) سلطانیه با تاکید بر همراهی و همدلی مردم و مسؤولین در هفته احسان و نیکوکاری برای کمک به نیازمندان مورد حمایت کمیته امداد و همت مضاعف برای دستگیری از آسیب دیدگان از کرونا افزود: به همت مردم نیکوکار و مسؤولان تلاشگر، به  نیازمندان جامعه در آستانه سال نو کمک رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به گزارش اعضای جلسه و با بیان اینکه ۱۰ ماه از آغاز رزمایش مواسات گذشته است، افزود: توزیع ۴ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی، ۱۰ هزار بسته گوشت گرم و گوشت مرغ، ۱۷۰ دستگاه گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند  توسط آموزش و پرورش و کمیته امداد و یک هزار و ۲۵۰ بسته لوازم التحریر از اهم عملکرد قرارگاه فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) در سال ۹۹ است.

حسینی نسب افزود: تلاش شود یک آمار جامع از مواسات و همدلی و انفاق‌ها و احسان‌های انجام شده توسط خیرین تهیه و با آمار قرارگاه تجمیع شود تا معلوم شود که کل کمک‌های انجام شده چقدر بوده است.

در ابتدای این جلسه هم سلیمی فرمانده سپاه و دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ضمن ارائه گزارش از عملکرد این قرارگاه گفت: در هفته آینده بیش از ۴۰۰ بسته معیشتی و پنج مورد کمک جهیزیه بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول