اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حمایت کمیته امداد کردستان از 152 هزار نیازمند

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: در حال حاضر 73 هزار خانوار برابر با 152 هزار نفر از نیازمندان در جمعیت شهری و روستایی استان زیرپوشش کمیته امداد کردستان است.

حمایت کمیته امداد کردستان از 152 هزار نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرسول شیخی‌زاده عصر امروز در شورای اداری استان کردستان و جشنواره شهید رجایی که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد حضرت امداد 35 برنامه و 94 خدمت را به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر 73 هزار خانوار برابر با 152 هزار نفر از نیازمندان در جمعیت شهری و روستایی استان زیرپوشش کمیته امداد کردستان هستند.

به گفته شیخی‌زاده، 32 هزار و 802 خانوار از جمعیت زیرپوشش کمیته امداد کردستان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: 20 هزار دانش آموز نیازمند و دو هزار دانشجو و طلبه نیز زیرپوشش خدمات کمیته امداد کردستان قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اذعان کرد: بیش از 52 هزار نفر از این جمعیت 152 هزار نفری زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد کردستان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

شیخی‌زاده یاداوری کرد: 13 هزار نفر حامی  از ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد حمایت می‌کنند که 30 درصد از این حامیان افراد بومی و 70 درصد نیز غیربومی هستند.

وی گفت: در ۱۱ ماه گذشته در سرفصل های پرداخت مستمری، کمک هزینه خاص، کمک هزینه درمان و ..270 میلیارد تومان به جامعه هدف زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان پرداخت شده است.

شیخی‌زاده اذعان کرد: در سرفصل وام‌های ضروری به نیازمندان و ودیعه مسکن از محل صندوق امداد ولایت امداد با همکاری بانک مهر و رسالت 6 هزار و 125 فقره با صرف 40 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی به اقدامات انجام گرفته در دو سرفصل اشتغال و خودکفایی هم گریزی زد و گفت: نزدیک به 3 هزار و 800 طرح با سرمایه گذاری بالغ بر 155 میلیارد تومان در سال جاری ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد: امسال خود مدیران شعب پیگر پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد بوده‌اند که واقعا قابل تقدیر است.

شیخی‌زاده افزود: امسال در کردستان 36 میلیارد تومان زکات و 3 میلیارد و 900 میلیون تومان صدقه جمع‌آوری شده که نقش مهمی در رفع مشکلات نیازمندان و اجرای پروژه های محرومیت‌زدایی و عام‌المنفعه داشته است.

به گفته وی، در ایام کرونایی17 هزار و 505 مورد جیره خشک با صرف اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

شیخی‌زاده با بیان اینکه 177 مورد کمک هزینه جهیزیه از محل بنیاد مستضعفین به زوج های جوان زیرپوشش این نهاد اهدا شده است، گفت: در حال حاضر 824 خانوار پشت نوبت جهیزیه در استان داریم که در سفر نوبخت قول هزار مورد کمک هزینه جهیزیه به ازای هر زوج 7.5 میلیون تومان به استان داده شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول