اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تدوین سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی با همکاری سه وزارتخانه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی بین وزارت راه،‌ وزارت صمت و وزارت نفت در حال تدوین است و در یک هفته به تصویب می‌رسد.

تدوین سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی با همکاری سه  وزارتخانه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید رسولی امروز در هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشت: امسال 52 شرکت از خانواده بزرگ راه‌آهن در هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی حضور دارند و با دست پرتر نسبت به نمایشگاه هفتم حاضر شده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت راه‌آهن با عزم و اراده در حمایت از تولید داخل و با راه‌اندازی سامانه جامع رونق و جهش تولید بیش از 4000 قطعه که توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، در این سامانه بارگذاری کرده است و در اختیار عموم مصرف‌کنندگان قرار داده است.

وی تأکید کرد: قطعاتی که در آن فهرست درج شده است، ثبت سفارش خارجی  نمی‌شوند.

مدیرعامل راه‌آهن  اظهار داشت: در آن سامانه 1400 قطعه که هنوز وارداتی است با مشخصات کامل بارگذاری شد و در اختیار عموم صنعتگران و دانش بنیان‌ها قرار گرفته است. ما از تولید داخل شدن قطعات حمایت معنوی می‌کنیم و فراخوان جهاد خودکفایی ریلی داریم.

رسولی  گفت: از سال گذشته تاکنون چندین قطعه ریلی دیگر داخلی سازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید داخل جلسه‌ای با معاون وزیر صمت داشتم و موضوع تهیه یک بسته حمایتی،‌ عملیاتی و واقعی با استفاده از منابع داخلی کشور در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: با تکیه بر توان داخل، سند عملیاتی حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی بین شرکت راه‌آهن (وزارت راه)، وزارت صمت و وزارت نفت در حال تدوین است و در یک هفته با مسؤولیت معاونان سه وزاتخانه نهایی شده و به تصویب می‌رسد.

رسولی بیان کرد: حمایت قاطع راه‌آهن برای خودکفایی در صنعت ریلی امروز محسوس است، کارگروه‌های جهادی تشکیل شده است و فهرست مسائل اولویت‌دار را در دستورکار قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: نمایشگاه نباید محل دید و بازدید باشد بلکه باید محلی برای قرارداد اجرایی و تفاهم‌نامه‌ها باشد.

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: در نمایشگاه امسال مراسم تحویل یک دستگاه ریل‌باکس به شرکت بهره‌بردار داریم، همچنین چندین نمونه تفاهم‌نامه ساخت واگن در داخل با سفارش شرکت‌های ریلی امضا می‌شود.

رسولی گفت: امسال برای اولین بار تفاهم‌نامه بین شرکت راه‌آهن و بورس کالا داشتیم که اقدامی ارزنده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول