اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۴ واحد تولیدی فارس منتخب ملی شدند

۴ واحد تولیدی استان فارس در همایش ملی تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان برگزیده حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و کارفرمایان سلامت محور در هنگامه شیوع کرونا به عنوان منتخب ملی معرفی و از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تقدیر شدند.

۴ واحد تولیدی فارس منتخب ملی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این همایش با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، کارخانه گلسار فارس منتخب ملی کارفرمایان برگزیده حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی به جهت ارتقای سلامت نیروی کار، سالم سازی محیط کار و حفظ اشتغال موجود در شرایط کرونا شناخته و به همین جهت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل این شرکت تقدیر کرد.

این واحد تولیدی علیرغم وجود کرونا و بروز مشکلات متعدد در حوزه اقتصادی در سال جاری نه تنها تعدیل نیرو نداشته بلکه ۱۲۰ نیروی جدید نیز استخدام کرده و همچنین دستورالعمل های بهداشتی نیز در این واحد تولیدی در سطح بسیار مناسبی رعایت شده است.

در این همایش ملی و در بخش کارفرمایان سلامت محور نیز ۲ کارخانه لاستیک دنا و شرکت پشم شیشه استان فارس به عنوان منتخب ملی معرفی شدند.

در بخش خانه‌های بهداشت کارگری برتر نیز خانه کارگر ۲ واحد تولید این استان شامل شرکت لبنیاتی رامک و شرکت گلسار فارس بعنوان واحد‌های برتر معرفی شدند.

عملکرد واحد‌های تولیدی در ایام شیوع کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ،پیشگیری از ابتلای کارگران به این بیماری و عدم اخراج نیرو ازجمله شاخص‌های انتخاب واحد‌های برتر در این همایش بوده است.

براساس مفاد قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه های بهداشت کارگری هستند. خانه های بهداشت کارگری به منظور ارتقاء سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های ۵۰ نفر شاغل به بالا ایجاد می شوند. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول