اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

قرض‌الحسنه سفارشی ارزشمند از قرآن کریم است

امام جمعه سنندج گفت: قرض الحسنه سفارشی ارزشمند از قرآن کریم است و عمل نیکوی قرض دادن از امور مستحبی است که در قرآن و اسلام بسیار بر آن تاکید شده است.

قرض‌الحسنه سفارشی ارزشمند از قرآن کریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در اولین همایش سراسری ترویج فرهنگ قرض الحسنه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: احسان و نیکوکاری مفاهیم ارزشمندی هستند که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرار گرفته و مومنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده‌اند خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند.
وی با بیان اینکه قرض‌الحسنه سفارشی ارزشمند از قرآن کریم است، افزود: عمل نیکوی قرض دادن از امور مستحبی است که در قرآن و اسلام بسیار بر آن تاکید شده است به طوری که در 14 آیه از سوره‌های مختلف قرآن این موضوع مطرح شده است.
امام جمعه سنندج ادامه داد: روایات و آیات موجود در مورد این عمل نیک، بیان می‌کنند که قرض "حسن"، نه تنها به حل بسیاری از گرفتاری‌های مردم کمک می‌کند، بلکه یک رفتار ارزشی و مؤثر در خودسازی و شکوفایی فردی و اجتماعی است.
ماموستا رستمی یادآور شد: همچنین در آیات قرآن کریم به این موضوع نیز اشاره شده است که قرض اگر نیکو باشد یعنی بدون طلب سود باشد، بی‌پاداش نمی‌ماند، خداوند پاداش این عمل را در دنیا یا آخرت، نه یک برابر، بلکه چندین برابر زیادتر می‌دهد و علاوه بر این گناهان قرض دهنده را نیز به واسطه این عمل می‌آمرزد.
وی بیان کرد: خداوند در آیه 20 سوره مزمل نیز قرض‏‌الحسنه را در ردیف نماز و زکات قرار می‌دهد که نشان از اهمیت بالای این عمل نیک دارد.
امام جمعه سنندج گفت: هر کار خیری که انسان انجام می دهد در دفتر الهی به ثبت می رسد و خداوند، نتیجه‏ اش را برای او در روز آخرت حساب خواهد کرد و کسانی که از کمترین فرصت‏‌های پیش آمده، بیشترین استفاده را می‌برند و قلب‌بندگان خداوند را شاد می‌کنند بدون شک برای آخرت خود پس‏‌انداز نیکو تدارک می‌بینند.
گفتنی است در پایان این مراسم از 7 نفر از خیرین و نیکوکارانی که همواره در برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان مشارکت داشته‌اند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول