اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

رشد ۱۳ برابری برق‌رسانی به روستاهای ایران پس از انقلاب/ ۹۹.۷ درصد روستاهای کشور برق دارند

سخنگوی صنعت برق کشور رشد برق‌رسانی به روستاهای کشور بعد از انقلاب را ۱۳ برابر اعلام کرد و گفت: تنها سه دهم درصد از روستاهای کشور به شبکه برق متصل نیستند.

رشد ۱۳ برابری برق‌رسانی به روستاهای ایران پس از انقلاب/ ۹۹.۷ درصد روستاهای کشور برق دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مصطفی رجبی‌مشهدی امروز در آئین افتتاح برق‌رسانی به ۸۳ روستای ۱۷ استان کشور که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون به ۲۸۸ روستای کشور با اعتباری ۱۱۱ میلیارد تومانبرق‌رسانی شده است.

وی با بیان اینکه تقریبا همه روستاهای دارای سکنه ثابت در کشور از نعمت برق برخوردارند، گفت: بیش از ۵۷ هزار و ۷۰۰ روستای کشور به برق متصل هستند.

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: درحال حاضر ۹۹.۷ درصد روستاهای کشور به شبکه برق متصل شده‌اند این در حالی است که میانگین جهانی برق‌رسانی به روستاها در سایت آژانس بین‌المللی انرژی ۷۹ درصد اعلام شده است.

وی رشد برق‌رسانی به روستاهای کشور بعد از انقلاب را ۱۳ برابر اعلام کرد و افزود: تنها سه دهم درصد از روستاهای کشور به شبکه برق متصل نیستند که اکثر جزء روستاهای فصلی هستند.

انتهای پیام/پ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول