اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تداوم کمبود روغن در بازار یزد

کمبود روغن در بازار یزد که موجب سرگردانی و نارضایتی شهروندان شده افزایش قیمت نیز داشته است در حالیکه مسئولان صمت وعده حل آن را داده‌اند اما فعلا خبری از رفع مشکل نیست.

تداوم کمبود روغن در بازار یزد

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، روغن به عنوان یکی از نیازهای روزمره مردم برای آشپزی به شمار می‌آید که این روزها با افزایش قیمت و البته کمبود این کالای اساسی در سطح بازار عرضه هستیم و موجب شده شهروندان برای تأمین نیازهای روزانه خود با مشکلاتی روبرو باشند.

گرانی‌های پی‌درپی و افزایش قیمت‌های ناگهانی در مایحتاج روزانه مردم از جمله مشکلات این روزهای بازار است که کمبود روغن در برابر تقاضای شهروندان نیز مشکل جدیدی را به وجود آورد و مسئولان را به تکاپو برای حل مشکل وا داشت.

عدم عرضه برای افزایش قیمت است

یکی از شهروندان هم استانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: متاسفانه برخی دلالان برای افزایش قیمت و کسب سود بیشتر اقدام به احتکار روغن می کنند که همین مسئله باعث کمبود در بازار و نگرانی مردم شده است. 

عباسعلی دهقان با اشاره به اینکه فروشگاه های سطح عرضه نیز رفتار درستی در عرضه روغن ندارند گفت: معدود روغنی هم که در سطح فروشگاه‌ها توزیع می‌شود متأسفانه برخی فروشگاه‌ها سهمیه روغن خود را بین دوستان و آشنایان تقسیم می‌کنند و روغنی به ما نمی‌رسد.

احتکار روغن یکی از مشکلات مردم است که افراد سودجو با احتکار روغن و عدم عرضه آن به بازار، مردم را برای تامین این کالای اساسی سرگردان کرده‌اند و با گذشت چند ماه از کمبود مشکل روغن در سطح بازار متاسفانه هنوز این مشکل به قوت خود باقیست.

کشف ۱۰ تن روغن خوراکی طی دو روز در یزد

سردار بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان از شناسایی و کشف دو انبار احتکار روغن در یزد خبر داد و گفت: ماموران با انجام اقدامات نامحسوس و اشراف اطلاعاتی، مکان دقیق نگهداری این کالاها را در شهر یزد شناسایی و با هماهنگی قضائی از این انبار بازدید کردند.

وی با بیان این‌که پیشتر نیز ماموران در بازرسی از یک انبار یک تن و ۲۷۶ کیلوگرم روغن خوراکی کشف کردند افزود: در بازرسی انجام شده از این انبار هم تعداد ۷ هزار و ۵۶۴ قوطی و حلب انواع روغن خوراکی جامد و مایع احتکار شده به وزن ۸ تن و ۷۷ کیلوگرم کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله روغن احتکار کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این زمینه یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.

گرچه کمبود روغن در همه استان‌ها رخ داد و طی چندماه گذشته این ماده اساسی در اغلب استان‌های کشور به سختی برای مردم تامین شد اما مسئولان نیز وعده‌هایی دادند که ظرف یک هفته مشکل کمبود روغن حل شود اما با گذشت چندماه هنوز هم عملی نشده و کماکان این مشکل به قوت خود باقی مانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد که قول رفع مشکل کمبود روغن طی چند روز داده بود اظهار کرد: این کمبود به دلیل وجود مشکلات در زمینه واردات روغن خام به کشور به وجود آمده است.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای اختصاص سهمیه هزار تنی روغن به یزد گفت: این سهمیه باید پس از ارسال به استان، بسته بندی و توزیع شود که زمان بر است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت یزد در خصوص کمیابی روغن در بازار نیز با بیان اینکه بحران کمیابی روغن را دیگر نداریم گفت: اما همچنان روغن دربازار به مقدار کمی عرضه می شود.

علی افشارپور ادامه داد: در حال حاضر به صورت روزانه حدود ۸۰ تن روغن فقط به یکی از مراکز توزیع می‌رسد و بلافاصله در فروشگاه ها عرضه می شود.

وی در خصوص توزیع عادلانه روغن بیان کرد: نظارت‌ها بر توزیع وجود دارد اما مردم باید رعایت کرده و خرید اصولی را در پیش بگیرند و صرفا به میزان نیاز خریداری کنند تا با مشکل کمبود مواجه نباشیم.

حکایت کمبود روغن در واحدهای عرضه سطح شهر مربوط به امروز و دیروز نیست و ماه‌هاست در قفسه‌ها اثری از روغن نیست و فقط روغن‌ با قیمت‌های گران یافت می‌شود، روغن جامد هم به کلی از فروشگاه‌ها رخت بربسته و همین مساله موجب افزایش کالاهای وابسته شده است در حالیکه مسئولان فقط بر طبل نظارت می‌کوبند اما آنچه که مردم احساس می‌کنند متفات از وعده‌های مسئولان است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول