اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تشکر «رحمان» از آمادگی چین برای ارائه رایگان واکسن کرونا به تاجیکستان

رؤسای جمهور تاجیکستان و چین در تماسی تلفنی همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

تشکر «رحمان» از آمادگی چین برای ارائه رایگان واکسن کرونا به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در تماس تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

رحمان در ابتدای گفت‌وگو به همتای چینی خود جشن سنتی و آغاز سال نو در این کشور را تبریک گفت و برای وی سلامتی، رفاه و موفقیت‌های جدید و برای مردم دوست چین صلح، ثبات و رفاه بیشتر را آرزو کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در ادامه به موفقیت‌های بزرگ «پکن» در بسیاری از زمینه‌های زندگی و تقویت چشمگیر اعتبار آن در صحنه بین المللی طی دهه‌های گذشته اشاره کرد.

همزمان رحمان به دستاوردهای چین در زمینه رفع فقر توجه ویژه کرد و به رئیس جمهور این کشور و مردم آن برای کسب این موفقیت بزرگ تبریک گفت.

طرفین در جریان این گفت‌وگو ابعاد مهم روابط دوجانبه در چارچوب مناسبات همه جانبه مشارکت استراتژیک بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این چارچوب گسترش تعاملات تجاری و اقتصادی در زمینه‌های اقتصاد و تجارت الکترونیک، حمل و نقل، کشاورزی و همچنین گام‌های مشترک در این مسیر با هدف کاهش شدت تاثیر بحران مالی و اقتصادی جهانی ناشی از همه گیری کرونا بررسی شدند.

رحمان با اشاره به موفقیت‌های پکن در مبارزه با همه گیری کرونا از همتای چینی خود برای کمک و پشتیبانی در غلبه بر پیامدهای پاندمی و آمادگی برای ارائه رایگان واکسن ضد کرونا تولید چین به تاجیکستان، تشکر کرد.

سران دو کشور در بخش دیگری خواستار توسعه بیشتر روابط فرهنگی و بشردوستانه تاجیکستان و چین شدند و همچنین آمادگی خود را برای تقویت همکاری‌های متقابل سودمند در زمینه امنیت، ابراز داشتند.

در این گفت و گو، بررسی روابط چند جانبه، ریاست فعلی تاجیکستان در سازمان همکاری شانگهای و بیستمین نشست این سازمان در شهر دوشنبه مورد توجه ویژه طرفین قرار گرفت.

سران دو کشور از تعامل تاجیکستان و چین در چارچوب سایر سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای، قبل از همه، سازمان ملل متحد و کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا، ابراز رضایت کردند.

در جریان این گفت‌وگو همچنین در مورد سایر موضوعات بین المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

با استفاده از این فرصت، رئیس جمهور چین نیز به مردم تاجیکستان فرارسیدن عید نوروز باستانی را تبریک گفت.

در پایان این گفت‌وگو طرفین بار دیگر بر تعهد خود برای ترفیع روابط تاجیکستان و چین با روحیه دوستی، حسن همجواری و اعتماد طرفین تایید کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول