اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نیروی پرورشی در مراکز آموزشی سمنان کامل نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در حال حاضر، نیروی پرورشی در مراکز آموزشی به‌صورت کامل وجود ندارد و این خلأ توسط حوزه‌های علمیه پوشش داده می‌شود.

نیروی پرورشی در مراکز آموزشی سمنان کامل نشده است

محمد دستورانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به همکاری‌های گسترده آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان سمنان اظهار کرد: در استان سمنان، فقط تابلوهای آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه از یکدیگر جدا و متفاوت است و تعامل، هم‌افزایی و همفکری بسیار خوبی میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در استان سمنان وجود دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه در استان سمنان خانواده‌ها، حوزه‌های علمیه، معلمان و دانش‌آموزان در مسیر تربیت اجتماعی علاقه‌مند بوده و مشارکت فعال دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: استان سمنان با ۹۷ هزار کیلومترمربع ششمین استان وسیع کشور محسوب می‌شود که کمترین میزان آمار دانش‌آموزی در استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

دستورانی اضافه کرد: ۱۲۸ هزار نفر دانش‌آموز در سطح مراکز آموزشی استان سمنان مشغول به تحصیل هستند. ما به‌طور میانگین، در هر کیلومترمربع در برخی موارد ۶ دهم و در برخی مناطق دیگر ۱.۲ دهم دانش‌آموز داریم و این پراکندگی بیش از حد در استان موجب گران شدن تعلیم و تربیت شده است.

او گفت: آموزش و پرورش استان سمنان به دلیل وسعت و پراکندگی جمعیت و نیروبری زیاد، یکی از گران‌ترین آموزش و پرورش‌ها در کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: استان سمنان در پوشش تحصیلی در تمامی دوره‌ها از پیش‌دبستانی تا متوسطه دوره دوم، ۱۲ درصد از میانگین کشور بالاتر بوده و نرخ باسوادی در استان، ۹۸ درصد است.

دستورانی گفت: زیرساخت اینترنتی و فناوری آموزشی در استان بسیار خوب بوده و جزو چهار استان برتر در زیست‌بوم جدید در استفاده از سامانه شاد است.

او ادامه داد: دغدغه خانواده‌ها در استان سمنان به تحصیل فرزندانشان بسیار قابل‌توجه است. در مقوله توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، سمنان یکی از استان‌های موفق در کشور است؛ به نحوی که ۴۷ درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و میانگین این عدد در کشور، ۳۶ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: سمنان در امتحانات نهایی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و خوشبختانه در کنکور سراسری رتبه دوم کشور را داراست.

دستورانی اضافه کرد: سمنان در بخش آموزش و پرورش جزو سه استان برتر کشور در بسیاری از شاخص‌ها و جزو پنج استان برتر در برخی شاخص‌هاست که این امر حاصل تلاش، تدبیر و همراهی تمام کسانی است که تاکنون در دستگاه تعلیم و تربیت، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی تلاش و با آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند.

او گفت: دانشگاه فرهنگیان یکی از قابلیت‌های مهم و مؤثر استان سمنان محسوب می‌شود.  اگر قرار است در گام دوم انقلاب بالنده‌تر از گام اول حرکت کنیم و به خودسازی و جامعه‌پردازی و در نهایت تمدن‌سازی برسیم، قطعاً در این مسیر آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نقش ممتازی خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: برای رسیدن به نقش ممتاز آموزش و پرورش باید فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها کم شود. در ساحت اعتقادی آموزش و پرورش، اگر حوزه‌های علمیه در کنار آموزش و پرورش نباشند و کمبود مربیان پرورشی و مشاوران را جبران نکنند، قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

دستورانی گفت: می‌طلبد تا به‌منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش در ساحت اعتقادی، افرادی باانگیزه علاقه‌مند و شورانگیز جذب شود.

او افزود: در حال حاضر، نیروی پرورشی در مراکز آموزشی به‌صورت کامل وجود ندارد و این خلأ توسط حوزه‌های علمیه در قالب مدارس امین، مشاوران مذهبی، طرح روشنا، امیدان و سایر طرح‌ها پوشش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: علی‌رغم این مساعدت‌ها، همچنان با کمبود نیروی پرورشی یا فرد مؤثر در سوق دادن دانش‌آموزان در حوزه‌های دینی و فرهنگی مواجه هستیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول