اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کسب مقام دوم دانش‌آموزان فارسی در اولین دوره مسابقات علمی پژوهشی کشور

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ضمن ابراز نگرانی نسبت به کم‌رنگ شدن نقش تربیتی معلمان در آموزش مجازی، گفت: چرا که یکی از مهمترین نقش‌های معلم، نقش الگویی و اسوه بودن برای دانش‌آموزان است.

کسب مقام دوم دانش‌آموزان فارسی در اولین دوره مسابقات علمی پژوهشی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عباس سلطانیان در گفتگوی برخط با معاونین آموزشی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس، با اشاره به اینکه استان فارس یکی از استان های موفق در زمینه فعالیت های پژوهش‌سراهای دانش آموزی است،گفت: به دلیل توانمندی های همکاران استان فارس در این حوزه میزبانی قطب کشوری انرژی های نوین را به این استان داده ایم.

وی افزود: در اولین دوره جشنواره سراسری مسابقات علمی پژوهشی دانش آموزی عملکرد استان فارس بسیار خوب بود به نحوی که در مجموع در ۹ مسابقه، فارس رتبه دوم کشور را به خودش اختصاص داد.

سلطانیان ادامه داد: سال گذشته آن چه که برای اولین دوره این جشنواره اهمیت داشت حضور ۱۴ هزار و ۴۰۵ دانش آموز فارسی در این مسابقات بود و آمارهای سال جاری نشان دهنده حضور چشمگیر دانش آموزان این استان در دومین جشنواره علمی پژوهشی است که تا به امروز ۲۱ هزار و ۷۳۰ دانش آموز در این جشنواره شرکت کرده اند و با توجه به اینکه هنوز فرصت ثبت نام باقی است انتظار می رود این رقم افزایش یابد.

وی با اشاره به برخی از آمارهای موجود در زمینه فعالیت های انجام گرفته در استان فارس گفت: باید به سمت کاهش جمعیت دانش آموزی در شاخه نظری پیش برویم، البته برنامه ریزی هایی در چند سال اخیر انجام شده که قابل تقدیر است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: یکی از ویژگی های فارس بالا بودن پوشش تحصیلی خصوصا در جمعیت دختران است که نسبت به سال کذشته 54 صدم درصد، پوشش تحصیلی افزایش یافته این در حالی است که با توجه به شرایط بیماری کرونا انتظار نداشتیم این آمار افزایش یابد و نرخ پوشش تحصیلی در استانها افزایش یابد که جای تقدیر دارد.

او افزود: نتایج امتحانات نهایی و کتبی دانش اموزان فارس نسبت به سال گذشته رشد داشته است به نحوی که در سال گذشته در مجموع در ۴۳ عنوان درس نهایی میانگین نمره ارتقاء پیدا کرده است

 سلطانیان دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های آموزش در شرایط شیوع بیماری کرونا گفت: باید ببینیم که شیوع بیماری و تعطیل شدن مدارس چه پیامدهایی داشت و ما به چه کاستی هایی روبرو شدیم، وقوف به این کاستی ها و ناتوانایی ها می تواند ما را در ادامه مسیر توانمندتر کند به نحوی که بتوانیم بر اساس برنامه ریزی صحیح و با استفاده از داشته ها و بسیج همه نیروها خدمات خوبی را ارائه کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در ابتدا زیرساخت های لازم برای ارائه آموزش های الکترونیکی وجود نداشت و ما برای ورود به فضای مجازی و آموزش از طریق فضای مجازی با مشکلات بسیاری روبرو شدیم ، همچنین فهم صحیح و عملیاتی از معنای یادگیری الکترونیکی در لایه های مختلف نظام تعلیم و تربیت وجود نداشت و آموزش مجازی در بین مدیران، دبیران و پرسنل خیلی جا نیفتاده بود.

سلطانیان افزود: علی رغم اینکه کشورهای دیگر در سنوات اخیر به آموزش مجازی ورود پیدا کرده بودند و آموزش در فضای مجازی را به عنوان یک آموزش ترکیبی و مکمل می دانستند ما از این پتانسیل بی بهره بودیم.

وی با تاکید بر نقش متخصصان و کارشناسان مجرب در اجرای مطلوب هر برنامه خصوصا در حوزه تعلیم و تربیت گفت: استفاده از تجارب و اندیشه و نظرات ارزشمند متخصصانی که هم در حوزه فناوری و هم در حوزه های آموزشی و تربیتی تخصص دارند و می توانند هم آموزش دهند و هم هدایتگر باشند در زمانی که می خواهیم تصمیم سازی و تصمیم گیری کنیم برای آموزش دانش آموزان در فضای مجازی چه در سطح ستاد و چه در سطح استان و مناطق امری ضروری است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول