اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سپاهان انتقام شکست دور رفت را از گل‌گهر گرفت/ صعود موقت شاگردان نویدکیا به صدر جدول

تیم‌های سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان در بازی هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان سپاهان مهمان خود را شکست داد.

سپاهان انتقام شکست دور رفت را از گل‌گهر گرفت/ صعود موقت شاگردان نویدکیا به صدر جدول

   به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم‌های سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان در بازی هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان سپاهان مهمان خود را شکست داد.

بازی در ابتدا با حملات بی‌امان بازیکنان سپاهان آغاز شد که در دو حمله پیاپی عزت پورقاز و یاسین سلمانی دو حمله جدی روی دروازه گل‌گهر سیرجان داشتند.

پس از چند حمله تیم فوتبال سپاهان بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و این بازیکنان سپاهان داشتند که با ضدحملاتی که ایجاد می‌کردند، دروازه حریف را تهدید کنند که با بی‌دقت خود یا دخالت مدافعان گل‌گهر توپ راه به دروازه گل‌گهر نبرد.

در اواسط نیمه دوم این بازیکنان سپاهان بودند که به طور کامل صاحب توپ و میدان بودند و با حملات هود از جناحین مختلف سعی در باز کردن دروازه گل‌گهر داشتند که در به ثمر رساندن گل ناموفق بودند.

در اواخر نیمه اول نیز این بازهم بازیکنان سپاهان بودند که حملات بیشتری روی دروازه گل‌گهر داشتند و صاحب موقعیت‌هایی نیز شدند؛ بازیکنان گل‌گهر نیز صاحب تک‌موقعیت‌هایی شدند که راه به جایی نبرد تا نیمه اول این دیدار با نتیجه تساوی گل به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم این بازهم تیم سپاهان بود که با ارائه یک بازی هجومی قصد داشت دروازه تیم مهمان را باز کند و در این مسیر نیز موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای نیز کسب کرد که راه به جایی نبرد.

در ادامه نیز بیشتر بازی به صورت فیزیکی و درگیرانه ادامه پیدا کرد.

بر روی یک ارسال از سمت راست دروازه گل‌گهر، امید نورافکن با یک کنترل و پاس در عرض توپ را به سجاد شهباززاده رسانده و وی با یک ضربه توپ را به قعر دروازه گل‌گهر رساند تا اولین گل سپاهان و بازی را به ثمر برساند.

پس از به ثمر رسیدن گل اول سپاهان، این گل‌گهر بود که در صدد گل تساوی را به ثمر برساند که با سد دفاعی سپاهانی‌ها مواجه شد.

در ادامه بازی هم هر دوتیم موقعیت‌هایی داشتند که به ثمر نرسید تا سپاهان بتواند با همان گل شهباززاده در این دیدار به پیروزی برسد و موقتاً به صدر جدول صعود کند.

داور: محمدرضا اکبریان

کمک‌داوران: محمدرضا مدیر روستا - حسن یوسفی - محسن سلطانی؛ کمک داور اضافی ۱و۲ : امیر عرب براقی و مهدی نجار     

کارت زرد

کارت قرمز: -

گل: سجاد شهباززاده (۶۷)

ترکیب سپاهان اصفهان: پیام نیازمند، محمد نژادمهدی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، یاسین سلمانی، جلال علی‌محمدی، سروش رفیعی(کی‌‌روش استنلی سوارز)، محمدرضا حسینی(گیورگی گولسیانی)، محمد محبی(محمدرضا خلعتبری)، سجاد شهباززاده

سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب گل‌گهر سیرجان: مهرداد بشاگردی، میلاد زکی‌پور، آرمین سهرابیان، علیرضا آرتا، علی دشتی، احمد زنده روح، علیرضا علیزاده، سعید صادقی، نوید عاشوری مرتضی تبریزی، یونس شاکری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

اتفاقات مهم بازی:

دقیقه ۲:

سپاهان در همان ابتدای بازی قصد داشت با ضربه چکشی عزت پورقاز تا آستانه فروریخت دروازه گل‌گهر پیش رفت که دروازه‌بان حریف توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴:

اولین حمله گل‌گهر سیرجان به کرنر تبدیل شد که بازیکنان تیم سیرجانی نتوانستند توپ را روانه چارچوب دروازه کنند و توپ از گوشه دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷:

بازیکنان سپاهان با سانتر امید نورافکن قصد تهدید دروازه گل‌گهر را داشتند که توپ توسط مدافعان گل‌گهر به بیرون خواهند رفت.

دقیقه ۱۵:

ضربه سید محمد حسینی بازیکن سپاهان با اختلاف کمی از دروازه گل‌گهر به بالای دروازه رفت.

دقیقه ۱۷:

بازیکنان گل‌گهر صاحب یک ضربه آزاد شدند که مرتضی تبریزی در موقعیت تک به تک با نیازمند دروازه‌بان سپاهان قرار گرفت اما نتوانست از موقعیت استفاده کند و توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲:

در یک ضد حمله، محمد محبی با یک کنترل توپ قصد بازکردن دروازه گل‌گهر را داشت که با دخالت مدافعان این تیم توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷:

امید نورافکن یک سانتر خطرناک روی دروازه گل‌گهر انجام داد که بازیکنان سپاهان از استفاده کردن آن باز ماندند.

دقیقه ۳۰:

علی دشتی بازیکن تیم گل‌گهر سیرجان به دلیل مصدومیت از انجام ادامه بازی باز ماند و تعویض شد.

دقیقه ۳۳:

علیرضا آرتا نیز به دلیل مصدومیت دومین تعویض اجباری گل‌گهر سیرجان بود که جای خود را به گادوین منشا داد.

دقیقه ۳۴:

گادوین منشا در یک حرکت و بر روی خروج پیام نیازمند از محوطه صاحب موقعیت شد که با دفع مناسب نیازمند این موقعیت جدی گل از تیم سیرجانی گرفته شد.

دقیقه ۴۲:

در یک ضد حمله سید محمد حسینی در حالی که دروازه‌بان از دروازه خارج شده بود  توپ را از روی محوطه جریمه شوت کرد که مدافع تیم گل‌گهر توپ را از روی خط دروازه به بیرون فرستاد و خطرناک‌ترین موقعیت سپاهان را دفع کرد.

دقیقه ۴۷:

در آغاز نیمه دوم بازهم این تیم سپاهان بود که فشار بیشتری را روی دروازه حریف وارد کرد و محمد محبی نیز صاحب یک موقعیت در محوطه جریمه گل‌گهر شد که مدافعان آن تیم مانع از به ثمر رسیدن گل شدند.

دقیقه ۵۰:

شوت مستقیم زنده‌روح بازیکن گل‌گهر از میانه میدان توسط پیام نیازمند دفع شد.

دقیقه ۶۰:

در یک حرکت تاکتیکی حسینی بازیکن سپاهان با یک شوت سهمگین در داخل محوطه جریمه به چارچوب دروازه گل‌گهر قصد باز کردن دروازه را داشت که درخشش دورازه‌بان مانع از به ثمر رسیدن گل شد.

دقیقه ۶۵:

زنده‌روح بازیکن تیم گل‌گهر روی یک ضربه آزاد قصد باز کردن دروازه سپاهان را داشت که با واکنش پیام نیازمند روبرو شد؛ نیازمند پس از دفع این توپ به دیرک دروازه برخورد و احساس ناراحتی کرد.

دقیقه ۶۷:

بر روی یک ارسال از سمت راست دروازه گل‌گهر، امید نورافکن با یک کنترل و پاس در عرض توپ را به سجاد شهباززاده رسانده و وی با یک ضربه توپ را به قعر دروازه گل‌گهر رساند تا اولین گل سپاهان و بازی را به ثمر برساند.

دقیقه ۸۰: 

روی حرکت هماهنگ منشا و زکی‌پور، دروازه سپاهان به صورت جدی تهدید شد که با تکل ولسیانی توپ راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۰+۲:

یاسین سلمانی با یک پاس در محوطه جریمه به محمدرضا خلعتبری او را در موقعیت گلزنی قرارداد که شوت خلعتبری با دفاع همه‌جانبه بازیکنان گل‌گهر به خارج از بازی رفت.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول