اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اتابک: مصوبات کرونایی گچساران باید اجرایی شود/ با مدیر متخلف برخورد می‌شود

فرماندار گچساران گفت: اگر مصوبات کرونایی از سوی مدیری اجرایی نمی‌شود با آن مدیر برخورد قانونی‌می‌شود و دیگر نمی پذیرم مصوبه ای اجرا نشود.

اتابک: مصوبات کرونایی گچساران باید اجرایی شود/  با مدیر متخلف برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، هفتاد و سومین نشست ساد کرونای گچساران به ریاست فرماندار و دیگر اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علیرضا اتابک  اظهار کرد: تمامی دغدغه ما قطع زنجیره  کرون است و باید به دنبال نقطه پاشنه آشیل  این بیماری باشیم.

وی  با بیان اینکه امکان هست برای تعدادی  بیمار کرونایی شهر قرنطینه شود و برای جلوگیری از قرنطینه این شهر باید بیماریابی کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه یک مکان برای قرنطینه بیماران کرونایی در شهرستان  باید آماده سازی شود، عنوان کرد:  نشست اضطرای ستاد مقابله با کرونا شهرستان به  دلیل حساسیت کرونای جهشه یافته که به استان ما هم وارد شد امروز  تشکیل شد.

 اتابک با اشاره به اینکه باید آمادگی لازم را برای جلوگیری از انتشار ویروس  جهش یافته کرونا را داشته باشیم  و حساسیت را در جامعه بالا ببریم، ابراز کرد:متاسفانه یک جوان ۳۴ساله هم استانی به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی مبتلا و جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه  انتقال ویروس کرونا و مرگ و میر آن زیاد است، گفت: گچساران جز ۳۱شهرستان نارنجی کشور است که این آمار و رنگ مناسب شهرستان نیست و هر کجا ایراد است باید رفع شود.

اتابک ادامه داد: باید رفع اشکال شود چرا که می‌دانیم این بیماری تمامی مشاغل را تعطیل می کند و بر اقتصاد تاثیر می گذارد.

 فرماندار گچساران ادامه داد: از نیروی انتظامی تقدیر و تشکر دارم که با قدرت پای کار هستندو روز گذشته با همکاری نیروی انتظامی مسیر ورودی شهرستان از سمت خوزستان مسدود شد.

 وی ابراز کرد: خوشبختانه در گچساران گزارشی از آمار بیماری کرونای انگلیسی نیست اما از این وضعیت موجود در خوزستان خوشایند نیستیم.

اتابک در ادامه با انتقاد از افتتاح یک فروشگاه  در گچساران گفت: کسی که برای افتتاح فروشگاه 30نفر را جمع می کند باید از همین امروز این فروشگاه پلمب شود تا صاحبان آن متوجه شوند که شرایط شهرستان مطلوب نیست و ما مسوول سلامت و جان مردم هستیم.

 فرماندار گچساران عنوان کرد: با حساسیت به موضوع ها نگاه کنیم  و باید تب کنیم که مردم بیمار می‌شوند.

وی خواستار گشت‌های مشترک از سوی ادارات شهرستان از جمله اداره صمت، تعزیرات، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت شد و گفت: گشت های مشترک ادارات باید به صورت مستمر صبح و عصر در بازار حضور مستمر داشته باشند و باید تذکرات لازم را به مردم بدهند.

 اتابک افزود: درصد کسانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند جوانان هستند.

فرماندار گچساران بیان کرد: ایام عید نزدیک است و خود  مردم باید رعایت کنند که به تعطیلی بازار منجر نشود.

 اتابک افزود: باید شهروندان آگاهی لازم را داشته باشند و این رسالت رسانه ها است که باید این هشدارها و آموزش های لازم داده شود و همه امکانات باید بسیج شوند تا از گسترش ویروس کرون جلوگیری شود.

 وی  ادامه داد: بخشدار شهرستان و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و میراث فرهنگی  موظف هستند  که تمامی مراکز تفریحی و گردشگری و امکان مذهبی را تا آخر هفته مسدود  کنند.

 اتابک ادامه داد: راهی که به سمت بی بی حکیمه  است باید  مسدود شود و نباید اجازه ورود به زاران داده شود.

 وی ابراز کرد: شهرداری مقرربود بنرهایی که در  دید عموم مردم است  نصب و  آگاهی بخشی لازم را داشته باشد.

 فرماندار گچساران با انتقاد از برخی مدیران که مصوبات جلسه کرونا را اجرایی نمی‌کنند، افزود: اگر  مصوبات کرونایی از سوی مدیری اجرایی نمی‌شود  با آن مدیر برابر قانون برخورد می‌شود و دیگر نمی‌پذیرم مصوبه ای اجرا نشود.

اتابک عنوان کرد: محور کمربندی اکنون یک معضلی برای شهرستان است که تا چند روز دیگر این محور آسفالت می شود.

 وی افزود: امکان گردشگری، زیارتی و  مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و بر اساس همان رنگ بندی گروه های مشاغل که در رسته شغلی 3و تعطیل هستند.

 فرماندار گچساران خواستار نظارت بیشتر بر دفاتر ازدواج و طلالق شهرستان  شد، و گفت: نظارت بر دفاتر ازدواج باید بیشتر باشد واگر خلافی صورت گرفته این دفاتر پلمب تا درسی برای دیگران باشد.

 اتابک خاطرنشان کرد: رسالت اصحاب رسانه در ایام کرونا بسیار سنگین است  و انتظار می رود که رسانه‌ها همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول