اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اعضای خانه مطبوعات کردستان پالایش می‌شوند

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان از پالایش و احصای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان خبر داد و گفت: خبرنگاران درفراخوان جدید مطابق فصل پنجم ماده 42 اساسنامه خانه مطبوعات تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده پالایش و ساماندهی می‌شوند.

اعضای خانه مطبوعات کردستان پالایش می‌شوند

شیروان یاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به تصریح ماده 42 اساسنامه در خصوص شناسایی و ساماندهی آمار اعضای خانه مطبوعات، اظهار کرد: داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه مطبوعات، برخورداری از سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه‌ای در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک، پایگاه‌های خبری، نمایندگی روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌ها به عنوان روزنامه نگار با معرفی نامه رسانه و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ارائه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانه‌های سراسری از شاخصه‌های مهم عضویت در خانه مطبوعات است.

وی از انتشار فرم فراخوان جدید خانه مطبوعات در هفته آینده خبر داد و تاکید کرد: مطابق مفاد صریح این ماده از اساسنامه خانه مطبوعات کشور، همه شاغلان مطبوعات، پایگاه‌های خبری، نمایندگی‌ها، سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری و خبرگزاری‌های مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بخش تحریریه ودر قالب شغل اصلی و مستمر فعالیت می‌کنند، مشمول فراخوان جدید خانه مطبوعات کردستان می‌شوند.

رییس خانه مطبوعات کردستان افزود: تمام همکاران اعم از خبرنگار، دبیرگروه، معاون دبیرگروه، معاون سردبیر، سردبیر، صفحه آرا، گرافیست، عکاس، مدیرمسئول و صاحب امتیاز که دارای شرایط ماده 42 اساسنامه باشند، می‌توانند به عضویت خانه مطبوعات درآیند، در غیر اینصورت از عضویت در خانه مطبوعات بدون اغماض حذف می‌شوند.

 وی داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را شرط لازم برای عضویت در خانه مطبوعات کردستان دانست و در خصوص  فرایند محاسبه سنوات فعالیت مطبوعاتی اعضای خانه خاطرنشان کرد:در صورت نداشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل هریک از اعضا مطابق همین ماده، به ازای هر 5 سال فعالیت رسانه‌ای با معرفی خانه مطبوعات و رسانه‌ه‌ای استان و تائید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

143 نفر در خانه مطبوعات کردستان عضویت دارند

یاری اعضای خانه مطبوعات استان کردستان را 143 نفر عضو ثابت و افتخاری عنوان کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که 137 نفر از این تعداد عضو اصلی و 6 نفر افتخاری هستند که به تفکیک جنسیتی 47 نفر خانم و 96 نفر مرد ثبت شده است.

به گفته وی، اعضای خانه مطبوعات هر سه ماه به صورت ( فصلی) باید نسبت به بارگذاری حداقل10 آثار تولیدی خود در رسانه‌های مورد فعالیت با ذکر نام خود بر روی اثر منتشره با آدرس الکترونیکی خانه مطبوعات( ( khaneh.matbooat.ku@gmail.com  اقدام کنند. 

 رییس خانه مطبوعات کردستان اضافه کرد: در صورت عدم ذکر نام پدیدآورنده بر روی اثر مطبوعاتی منتشر شده، آثار عضو خانه مطبوعات باید به تائید مدیرمسئول یا مسئول آن رسانه برسد و خانه مطبوعات ملزم است که نسبت به راستی آزمایی آثار تایید شده در صورت ابهام تحقیق کند و اگر آثار تایید شده به قلم فرد مورد تایید نگاشته نشده باشد، نسبت به رد آثار مستقیم اعمال نظر کند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول