اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پایش زیست محیطی ۲۳۲۰ واحد صنعتی و معدنی در استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون نظارت و پایش زیست محیطی ۲ هزار و ۳۳۰ واحد صنعتی، معدنی و خدماتی توسط کارشناسان محیط زیست استان انجام شده است.

پایش زیست محیطی ۲۳۲۰ واحد صنعتی و معدنی در استان مرکزی

رضا میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در راستای نظارت و پایش واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی در سطح استان تاکنون دو هزار و ۳۲۰ مورد پایش در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب، خاک و هوا توسط کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار انجام و پس از بررسی و پایش‌های مذکور، منجر به صدور ۲۱۷ اخطاریه زیست محیطی شده است.

وی افزود: اخطاریه‌هایی که محیط زیست به واحد‌های صنعتی می‌دهد، به علت رعایت نکردن استاندارد‌های محیط زیست، انتشارآلاینده‌های هوا، عدم تصفیه پساب و عدم امحا اصولی پسماند است و واحد‌های صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند.

مدیرکل حفاطت محیط زیست مرکزی بیان کرد: پس از صدرو اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل، مدت زمانی برای رفع آلودگی تعیین می‌شود و اگر در مهلت زمانی مقرر آلودگی برطرف نشود برابر دستور العمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده قرار گرفته و ملزم به پرداخت یک درصد فروش به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی خواهند شد.

میرزائی با تاکید بر اینکه واحدهای  صنعتی، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، گفت: واحد‌های صنعتی موظف به خوداظهاری بوده و به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شده و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود و استمرار در نقص قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول