اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ساخت ابزارهای مطالعات منابع آبی با یک دهم قیمت نمونه خارجی توسط دانش بنیان ها

یک شرکت دانش‌بنیان، تجهیزات ابزار دقیق مطالعات منابع آبی را با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید کرد.

ساخت  ابزارهای مطالعات منابع آبی با یک دهم قیمت نمونه خارجی توسط دانش بنیان ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،حامد رضوی خسرو شاهی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان نیک نام الکترونیک رایان، گفت: این شرکت دانش‌بنیان ارائه دهنده خدمات ابزار دقیق برای مطالعات آب‌های زیرسطحی، سطحی و ایستگاه‌های هواشناسی است. در این حوزه‌ها محصولات و خدمات مختلفی به نهادها و سازمان‌ها، عرضه می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان نیک نام الکترونیک رایان در ادامه افزود: یکی از محصولات ما، انواع دستگاه‌های دیتا لاگر(ثبات داده) و مودم مخصوص آن است. در ایستگاه‌های هواشناسی، داده‌های مختلفی مانند رطوبت، میزان بارندگی یا خشکی هوا، وجود دارد که توسط این این دستگاه اطلاعات اخذ شده و از طریق مودم ویژه به مرکز داده‌، ارسال می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان در ادامه ضمن تشریح محصولات مختلف تولید شده در این مجموعه، گفت: یکی دیگر از تولیدات شرکت، مجموعه پارکینگ هوشمند است. در پارکینگ‌های سنتی، مشتری یا مسئول پارک، باید محل‌های مختلف را به صورت بصری چک کند تا یک جای خالی پارک در یکی از طبقات بیابد، با استفاده از این سیستم اما فرایند پارک بهینه‌تر می‌شود.

وی افزود: در این سیستم در هر محل پارک، یک سنسور قرار می‌گیرد که خالی یا پر بودن آن را مشخص می‌کند، این سیستم از ابتدای ورود ماشین آن را به محل اولین جای پارک خالی راهنمایی می‌کند. همچنین می‌توان در ورودی هر طبقه، از طریق یک نمایشگر محل‌های وجود جای پارک را مشخص کرد، تا نیازی به آن نباشد تا راننده شخصاً دنبال جای پارک بگردد.

رضوی خسرو شاهی، با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای فناورانه بخش‌های مختلف، گفت: در زمینه ابزار دقیق، در سال قبل و سال جاری، خدمات خوبی از سوی این شرکت عرضه شد و قراردادهای مختلفی با نهادهای مانند شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان محیط زیست منعقد شد.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان نیک نام الکترونیک رایان، همچنین بیان کرد: در یکی از این قراردادها، مجری پایلوت یکپارچه‌سازی داده‌های آب در استان البرز بودیم و تجهیزات لازم برای پایش بهتر منابع سطحی و زیرسطحی آب در مناطق مختلف این استان نصب شد. تجهیزات ابزار دقیق، تولید شده در این شرکت، عموماً  یک دهم قیمت نمونه‌های مشابه خارجی قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول