اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وقتی کارآفرینی در یک خانواده چهار نفره خلاصه می‌شود

شور و نشاط جوانی از چهره‌اش می‌بارد، خانواده کوچکی دارد که دست در دست هم، روز را با کار و تلاش به شب می‌رسانند، کارآفرینی شاید در یک جمع چهار پنج نفره هم خلاصه شود، اینکه اعضای یک خانواده چهار نفره به تولید برسند و در بازار کسب و کار حرفی برای گفتن داشته باشند.

وقتی کارآفرینی در یک خانواده چهار نفره خلاصه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شور و نشاط جوانی از چهره‌اش می‌بارد، خانواده کوچکی دارد که دست در دست هم روز را با کار و تلاش به شب می‌رسانند، کارآفرینی شاید در یک جمع چهار پنج نفره هم خلاصه شود، اینکه اعضای یک خانواده چهار نفره به تولید برسند و در بازار کسب و کار حرفی برای گفتن داشته باشند، چرا که تولید تنها به کارخانه‌های چندهزار متری خلاصه نمی‌شود، بلکه کارآفرینی می‌تواند از یک شغل کوچک خانگی آغاز شده و کم کم با توسعه و رونق، به خودکفایی منجر شود.

آیلین، دختر جوانی است که در کنار درس خواندن در کنار پدر نیز مشغول کشت گیاهان دارویی است، او که به همراه پدرش عضو صندوق کارافرینی امید بسیج سازندگی هستند، دو سال گذشته با دریافتی وامی کوچک در کنار سرمایه اندک‌شان به بحث کاشت گل و گیاهان دارویی مشغول شدند.

او در گفتگویی صمیمانه با خبرگزاری فارس، توضیح داد: ابتدای کار در زمینی به وسعت هزار متر اقدام به کاشت گل گاوزبان کردیم و بعد از آن زیره و زعفران و گل محمدی کاشتیم.

ارم با بیان اینکه مادر و برادر کوچک‌ترش هم در این کار به آنها کمک کرده و چهار نفره به کار کشت و برداشت گیاهان دارویی مشغول هستند، گفت: پس از کاشت محصول و ثمردهی، ان را برداشت کرده، خشک و بسته‌بندی می‌کنیم، جدیدا هم مادر یک تعاونی را جهت بسته‌بندی گیاهان ایجاد کرده است.

خانواده ارم دو سالی است که پا به این عرصه گذاشته‌ و توانسته‌اند در همین شرایط سخت کارشان را رونق بخشند.

آیلین ارم دختری ۲۰ ساله و دانشجوی ترم چهار صنایع شیمیایی دانشگاه الزهرا در شیراز است، پدرش عبدالرزاق مدیریت اصلی کار را به عهده دارد و مادرش مسئولیت صندوق کارآفرینی را به عهده گرفته است، برادر کوچکش نیز که محصل و ۱۶ ساله است در کنارشان کاشت و برداشت را می‌آموزد.

این دختر جوان، از علاقه‌اش به این حوزه سخن گفت و از شوق و ذوقی که برای کاشت و برداشت محصولات در سر دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کار به دو هزارمتر توسعه یافته است، گفت: مشکلی که ما در این مسیر با آن رو به رو هستیم، نداشتن برند است که مانع از ارائه محصولاتمان در سطح گسترده می‌شود.

وی که ساکن روستای کوشک از توابع شهرستان مرودشت است، در ادامه گفتگویش با فارس از صبوری‌های پدر گفت و تلاش‌های مادری که شبانه روز تلاش می‌کند، از همت بلند پدری که برای کسب روزی حلال، خودش مخترع می‌شود و ابزار مورد نیازشان را با چوب و تخته می‌سازد و به معنای واقعی خودکفایی را حقیقت می‌بخشد.

پدر ۴۶ ساله‌ای که از همان کودکی جوهره کار و تلاش را در فرزندانش زنده کرده است، آیلین در این باره گفت: حتی کودهای کمپوست مورد نیازمان را نیز پدرم تهیه می‌کند. 

وی مشکلات فعلی که بر سر راه این خانواده کارافرین وجود دارد را افزایش هزینه‌ها و بروز مشکلات مالی عنوان کرد و افزود: اولین مشکل ما نداشتن برند است که نیاز به حمایت دارد، دومین مشکلی که با آن مواجه هستیم، هزینه نگهداری و تولید محصول است که امسال بسیار زیاد شده است و با توجه به اینکه در نظر داریم کار را توسعه دهیم نیاز به حمایت مالی بیشتری وجود دارد.

ارم مشکل دیگر را واقع شدن زمین‌های‌ کشت گیاهان دارویی در میان زمین‌های کشاورزی عنوان کرد و گفت: چون اجازه حصارکشی یا دیوار کشی اطراف زمین را نداریم، باید دائما چادر زده و در کنار زمین‌ها بمانیم و مانع از لگدمال کردن گیاهان توسط حیوانات باشیم پس نیاز است تمهیدی در این راستا اندیشیده شود تا بتوانیم از گیاهان بهتر مراقبت کنیم. 

او بازار فعلی محصولاتشان را که بسیار طبیعی و با کیفیت است، بازارهای محلی عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم برند مورد نظرمان را به ثبت برسانیم می توانیم به دیگر شهرها و استان‌ها نیز محصول ارائه کنیم.

وی در پایان با توصیه به جوانان خواست تا نا امیدی را در وجود خود راه ندهند و با همان اندک داشته‌ها به خدا توکل کنند و با مشخص کردن هدف برای رسیدن به آن تلاش کنند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول