اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پیوند هنر ایرانی- اسلامی به زندگی مردم/ بیش از صد شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد شد

یک شرکت خلاق موفق شد با پیوند هنر ایرانی- اسلامی به زندگی مردم؛ برای صدها فعال حوزه صنایع دستی اشتغالزایی کند.

پیوند هنر ایرانی- اسلامی به زندگی مردم/ بیش از صد شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،مرتضی اعلایی مدیرعامل شرکت خلاق بارقه هنر اسلامی گفت: در کشور ما هنر و فرهنگ عظیمی وجود دارد. هدایای فرهنگی و هنری، اما بیشتر غیرکاربردی هستند. بنابراین تلاش کردیم تا هنر ایرانی، اسلامی را به زندگی روزمره مردم پیوند بزنیم. بر این اساس، سامانه ماهد را ایجاد کردیم. در این سامانه صدها محصول ارائه شده است که علاوه بر کاربردهای مختلف، هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز در آن به کار رفته است.

مدیرعامل شرکت خلاق بارقه هنر اسلامی، در ادامه افزود: در بخش محصولات کاربردی، وسائل آشپزخانه، پوشاک و صدها مورد استفاده دیگر قرار دارد. سفره پارچه دستباف شال، روسری، رومیزی و لوازم التحریر یا وسائل کودک از جمله محصولات کاربردی تولید شده در این حوزه است.

اعلایی ضمن تاکید بر اهمیت حضور هنر ایرانی و اسلامی در زندگی روزمره مردم، گفت: در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و لوازم مورد استفاده در هیئت‌ها نیز محصولات بسیار مورد کاربردی تولید شده که از هنر اسلامی و ایرانی در آن استفاده شده است و سعی کردیم تا بازتاب دهنده مفاهیم ارزشمند دفاع و مقاومت باشند.

وی افزود: یکی از محصولات ما مرتبط با حرم امام رضا(ع) است. فرش‌های دستبافی در حرم است که ممکن است 20 سال کار کرده باشد. ما تکه‌های از این فرش‌ها یا یک گل از فرش را به شکل زیبای در یک هدیه به عنوان تبرک مورد استفاده قرار دادیم که اتفاقاً مورد استقبال مردم مومن نیز قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت خلاق بارقه هنر اسلامی، ضمن توضیح دیگر ابعاد کار این شرکت گفت: در کنار فعالیت‌های روزمره، ما یک شتابدهنده نیز ایجاد کردیم تا از استارتاپ‌های نوظهور در عرصه سبک زندگی حمایت کنیم. ما ضمن انجام فرایندهای شتابدهی روی این استارتاپ‌ها، به آنها کمک می‌کنیم تا رشد کنند.

اعلایی با اشاره به استقبال انجام گرفته از سوی فعالان نوآور در این حوزه گفت: علاوه بر سرمایه‌گذاری بر روی این استارتاپ‌ها برای محصولات آنها نیز بازاریابی می‌کنیم تا آنها را به فروش برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول