اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برخی اظهارنظر رجال سیاسی به دور از واقعیت است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه باب اشتباهی در حال بنا شدن است و آن پیوند زدن تحولات کشوری در آن‌سوی مرزها با کشور ماست، گفت: اظهارنظرهایی که توسط برخی رجال سیاسی انجام می‌شود با واقعیت‌ها سازگار نیست.

برخی اظهارنظر رجال سیاسی به دور از واقعیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی هدایتی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با گرامیداشت میلاد مولی‌الموحدین علی بن ابیطالب (ع) اظهار کرد: بنا بر بیانیه مشترکی که بین ایران و آژانس انرژی اتمی منتشر شد، قرار بود  آژانس سه ماه بازرسی خود را متوقف می‌کند اگرچه از روی ظاهر یک موضوع فنی بوده اما حواشی زیادی را به برای کشور به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دو نگاه انتقادی و تبیینی در بررسی این بیانیه وجود دارد، گفت: اظهارنظرهایی که توسط برخی رجال سیاسی انجام می‌شود با واقعیت‌ها سازگار نیست لذا انتظار می‌رود رجال سیاسی دقت لازمه را داشته و در بیان اظهارنظرها دقت کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه کج روی در موضوعات بین‌المللی در موضوعات داخلی قابل‌مشاهده است، افزود: باب اشتباهی در حال بنا شدن است و آن پیوند زدن تحولات کشوری در آن‌سوی مرزها با کشور ماست و این باب شدن غلط، سیاست‌های کشور را به خود گره می‌زند، به‌طوری‌که برخی از جریانات سیاسی بیش از مردم آن کشور منتظر تحولات کشور مذکور هستند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در عمل نیز رویکرد تغییر رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد که برای ایران ثمری نخواهد داشت، گفت: رئیس‌جمهور جدید آمریکا ۱۷ برنامه ترامپ را لغو کرد الا برجام و این موضوع نشان می‌دهد که چقدر این اشتیاق نشان دادن اشتباه بوده و ثمری برای کشور ندارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با ابراز تعجب از اینکه برخی‌ها با دیدن شواهد هنوز هم منتظر تغییرات هستند، افزود: تیم روی کار آمده در آمریکا مدعی‌ تغییر در برجام به معنی ادامه‌دار کردن آن است  به این معنی که محدودیت‌های جدیدی پیش روی ملت عظیم ایران قرار دهند، اگر صرفاً مباحث هسته‌ای بود لزومی برای شکل جدید برجام نیست الا ادامه‌دار کردن آن.

وی با ابراز تأسف از  اطهار نظر و امرونهی کشورهای اروپایی  گفت: ولع نشان دادن جریان‌های داخلی نسبت به اظهارنظرها و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها قابل‌تأمل است؛ طوری ولع نشان می‌دهند که انگار با یک بیانیه می‌خواهد اجماع بین‌المللی صورت بگیرد.

هدایتی  با بیان اینکه اجماع علیه ملت ایران در دورانی که اروپایی‌ها علیه ترامپ بوده اما سیاست‌های او علیه ایران  را اجابت کردند صورت گرفت، تصریح کرد: رهبری در دیدار با خبرگان رهبری بر لزوم تعمیق مفاهیم ارزشی، معرفتی و اسلامی به عرصه عملی تأکید داشتند البته جالب است که بدنه اجتماعی مردم عظیم ایران به‌درستی این مفاهیم را به عرصه عمل کشاندند، نهضت مؤمنانه رزمایش مواسات نمونه‌ای از عملی کردن ارزش‌های اسلامی در کشور است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان مفاهیم ایثار، توکل و توسلِ نتیجه‌بخش در دوران مختلف انقلاب رقم خورده است، بیان کرد: نخبگان سیاسی باید مفاهیم ارزشی را در سال‌های پیش رو به عرصه عمل بیاورند چراکه فضای پیش رو نباید همراه با عدم قطعیت و عدم اعتماد باشد.

وی با اشاره به اینکه نخبگان سیاسی باید با استعانت از آیه استقامت در قران کریم برای جلوگیری از گمراهی، تباهی و ضلالت جلوگیری کنند، افزود: ملت عزیز ایران در برابر ادبیات مستکبرانه دشمنان با قدرت مسیر ۴۲ ساله را به انجام رسانده‌اند و ان‌شاءالله نخبگان سیاسی نسبت به اهمیت سرنوشت این ملت اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول