اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«کابل» میزبان نشست سفرای کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول»

به ابتکار وزارت امور خارجه افغانستان و سفارت تاجیکستان در این کشور، نشست سفرای کشورهای عضو «قلب آسیا – روند استانبول» برگزار شد.

«کابل» میزبان نشست سفرای کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به ابتکار وزارت امور خارجه افغانستان و سفارت تاجیکستان در این کشور نشست سفرای کشورهای عضو کنفرانس «قلب آسیا- روند استانبول» در شهر کابل برپا شد.

«میرویس نواب» معاون وزیر امور خارجه افغانستان ضمن تقدیر از طرف تاجیکی به دلیل ریاست روند مذکور و نیز کمک و پشتیبانی مداوم از این کشور خواستار گسترش بیشتر همکاری های منطقه ای در خصوص افغانستان، به ویژه اجماع منطقه ای برای صلح شد تا زمینه صلح در این کشور فراهم شود.

«سعدی شریفی»، سفیر تاجیکستان به نوبه خود آمادگی کشورش را برای برگزار نمودن نشست کارشناسان ارشد و نهمین دور کنفرانس وزرای امور خارجه «قلب آسیا-روند استانبول» در تاریخ 29 – 30 مارس سال جاری در شهر دوشنبه اعلام و خواستار شرکت فعال کشورها شد.

سپس شرکت کنندگان این جلسه پیش نویس اسناد مربوط به نهمین کنفرانس وزیران – اعلامیه دوشنبه، توسعه امکانات برای زنان، مدیریت و پیشگیری پیامد های طبیعی در چارچوب اقدامات اعتماد سازی «قلب آسیا – روند استانبول» را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول