اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برتری قزاقستان در آسیای مرکزی از نظر آمادگی در توسعه فناوری‌های پیشرفته

قزاقستان در رتبه بندی جهانی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل از نظر آمادگی در جهت توسعه فناوری‌ های پیشرفته در بین 158 کشور دنیا موقعیت 62 را به خود اختصاص داده است.

برتری قزاقستان در آسیای مرکزی از نظر آمادگی در توسعه فناوری‌های پیشرفته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان در رتبه بندی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در بین کشورهای آسیای مرکزی بهترین موقعیت را به دست آورده است.

این موضوع در گزارش فناوری و نوآوری (Technology and Innovation Report 2021) کنفرانس سازمان ملل در امور تجارت و توسعه تایید شده است.

«نورسلطان» در این رتبه بندی در موقعیت 62 قرار دارد و پیشگام‌ترین کشور آسیای مرکزی از نظر آمادگی در توسعه فناوری‌های پیشرفته است.

تاجیکستان و قرقیزستان در این فهرست به ترتیب در جایگاه‌های 143 و 115 قرار گرفته‌اند و ازبکستان و ترکمنستان در این رتبه بندی حضور ندارند.

از میان کشورهای شوروی سابق، روسیه در جایگاه 27، اوکراین 53، بلاروس 59، گرجستان 79، مولداوی 81، ارمنستان 83 و آذربایجان در موقعیت 100 قرار دارند.

در بالاترین رده‌های این رتبه بندی کشورهای آمریکا، سوئیس و انگلستان و کشورهای یمن، گامبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو در جایگاه‌ آخر قرار دارند.

این رتبه بندی بر اساس شاخص فناوری و نوآوری سازمان ملل انجام شده است که 5 شاخص در «توانایی، پذیرش و انطباق فناوری‌های پیشرفته» را در نظر دارد که کاربرد فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، مهارت‌ و دانش،  تحقیق و توسعه، فعالیت‌های صنعتی و فرصت‌های تامین مالی را شامل می‌شود.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در سال 1964 میلادی تاسیس شده و نهاد اصلی مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه تجارت و توسعه است که تسریع توسعه تجاری و اقتصادی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه را بر عهده دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول