اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تأکید آلمان بر ضرورت حفظ روابط با روسیه

رئیس‌جمهور آلمان در جریان کنفرانسی بر ضرورت حفظ روابط کشورش با روسیه به‌رغم برخی تنش‌ها تأکید کرد.

تأکید آلمان بر ضرورت حفظ روابط با روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان روز پنجشنبه در کنفرانس سالانه کمیته‌ای موسوم به «کمیته آلمان برای روابط اقتصادی اروپای شرقی» بر حفظ رابطه میان برلین و مسکو تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، اشتاین مایر با اشاره به این موضوع که در ۲۰ سال گذشته روابط بین غرب و شرق تخریب شده در خصوص روابط کشورش با روسیه گفت: «در این مرحله سخت در روابط‌مان باید هشیار باشیم که این روابط به طور کامل از بین نرفته‌اند.»

رئیس‌جمهور آلمان در ادامه گفت: «این وضعیت نگران‌کننده‌ای مخصوصاً در زمان بحران است و من این موضوع را صریحاً به مسکو می‌گویم؛ ما در دوره‌ای از روابط دشوار زندگی می‌کنیم اما گذشته‌ای در پشت سرمان و آینده‌ای پیش رویمان قرار دارد.»

وی افزود: «ما، هر دو طرف، مسئول [حفظ] آینده‌ای صلح‌آمیز برای اروپا هستیم.»

از زمان مطرح شدن ماجرای مسمومیت ادعایی «الکسی ناوالنی» مخالف غربگرای روسیه و بازداشت و زندانی شدن وی در مسکو، روابط آلمان و روسیه دچار تنش شده است.

به دنبال این ماجرا برخی از مقام‌های ارشد آلمان خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر اروپا علیه روسیه شدند (جزئیات بیشتر).

پیشتر «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در اظهارنظری در خصوص ناوالنی، همزمان با درخواست از اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، مدعی شده بود که باید «گفت‌وگوی سازنده‌ای» با مسکو جهت بهبود روابط داشته باشند.

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول