اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آزادراه غدیر افتتاح شد+فیلم

صبح امروز، آزادراه غدیر(آبیک-چرمشهر) بصورت ارتباط ویدیویی توسط رئیس جمهور افتتاح شد، طول این آزاد راه ۱۵۸ کیلومتر است که از آبیک استان قزوین شروع و تا چرم شهر انتهای نقطه شرقی استان تهران امتداد دارد.

آزادراه غدیر افتتاح شد+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صبح امروز، آزادراه غدیر(آبیک-چرمشهر) بصورت ارتباط ویدیویی توسط رئیس جمهور افتتاح شد، طول این آزاد راه  ۱۵۸ کیلومتر است که از آبیک استان قزوین شروع و تا چرم شهر انتهای نقطه شرقی استان تهران امتداد دارد.

حسن روحانی، رئیس جمهور در مراسم افتتاح این آزادراه گفت:  آزادراه غدیر کمک زیادی به کاهش بار ترافیکی تهران و کرج می‌کند، با اتصال بین شرق و شمال استان، یعنی مسیر شریف‌آباد به جاجرود این حلقه تکمیل و از فشار ترافیکی کاسته می‌شود.

روحانی در مورد اعمال تخفیف برای عوارض این مسیر گفت:  در سه ماه اول افتتاح آزادراه غدیر ۲۵ درصد عوارض عبور و مرور تخفیف داده می‌شود. 

 

 

محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: عوارض کل مسیر آزادراه برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای کامیون و تریلر ۸۵ هزار تومان است. 

وی با بیان این که، آزادراه غدیر بخشی از جاده ابریشم آزادراهی ما است که با کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب اتصال دارد، گفت: در این پروژه ۳ هزار نفر به صورت دو شیفت در طول ۵ سال کار کرده اند تا آزادراه در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

اسلامی افزود: تفاهم‌نامه ساخت آزادراه ابراهیم خلیل به طول ۹۰ کیلومتر از انتهای همین آزادراه به آزادراه پردیس متصل می‌شود با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بخش خصوصی به منظور ساماندهی ترافیک شرق استان تهران آماده است.

وی عنوان کرد: الگوی استفاده از بازار سرمایه در طول یک سال و نیم گذشته طراحی شده است تا ۱۹ پروژه آزادراهی و راه آهن در این دولت عملیاتی شود و بدین ترتیب تحولی گسترده در زیرساخت های شبکه ریلی و آزادراهی کشور ایجاد شود.

بابک لارتی معاون آزادراه های قرارگاه خاتم الانبیاء نیز در این مراسم عنوان کرد: طراحی و ساخت آزادراه غدیر و همچنین تامین ۷۰ درصد اعتبار ساخت آن، توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شده است.

وی با بیان اینکه این آزادراه ۴ قطعه ترافیکی دارد افزود: این آزادراه با اعتباری بالغ بر ۷ سال در مدت زمان ۵ سال ساخته شده و برای ساخت آن از بیش از ۲ میلیون تن آسفالت و ۷۶۰ هزار مترمکعب بتن استفاده شده است.

وی تصریح کرد: آزادراه غدیر با داشتن ۸ تبادل بزرگ،  ۱۰ پل تقاطع با راه آهن و راههای فرعی و ۳ پل رودخانه ای در مسیر خود همه شریانهای آزاد راه غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به استانهای البرز و تهران را قطع خواهد کرد.

معاون آزادراه های قرارگاه خاتم الانبیاء یادآور شد: این آزاد راه دارای دو باند ۶ خطه با عرض ۳۷ متر است که با ۲۳ دستگاه پل اصلی، ۶۷۵ دستگاه آب‌رو و زیرگذر و دو تونل به طول ۴۳۵ متر در زیر آزاد راه کرج - قزوین احداث شده است.

گفتنی است که در مراسم افتتاح این پروژه در استان قزوین و در کیلومتر صفر این آزادراه در محدوده شهرستان آبیک، حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، استاندار قزوین و سایر مسوولان استانی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول