اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشاعه فرهنگ نماز در فضای مجازی ضرورت است/ برگزاری نخستین جشنواره نماز در زنجان

استاندار زنجان گفت: اشاعه فرهنگ نماز در فضای مجازی در شرایط کرونایی یک ضرورت است.

اشاعه فرهنگ نماز در فضای مجازی ضرورت است/ برگزاری نخستین جشنواره نماز در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ستاد اقامه نماز استان زنجان اظهار کرد: با انتشار ویروس کرونا شرایط زندگی تغییر کرده و باید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این شرایط انجام شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه توجه به شرایط بیماری کرونا باید در برنامه‌ها مورد توجه باشد، عنوان کرد: زنجان در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته همه دنیا را در بر خواهد گرفت، بیان کرد: هر جا محیط نظم پذیر بوده و رعایت کنند، میزان انتشار کمتر می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه پروتکل‌ها رعایت شود، اتفاقی نمی‌افتد اما اگر کنترل نکنیم فاجعه به بار می‌آید، ادامه داد: ویروس کرونای جهش یافته قابل مقایسه با گذشته نیست و هر بیمار حداقل ۲۰ نفر دیگر را به این ویروس آلوده می‌کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دربرگیری افراد زیر ۲۵ سال نسبت به گذشته 20 درصد در ویروس جهش یافته افزایش یافته است، گفت: در استان زنجان به ازای هر یک هزار نفر ۱۴۰ نفر تست می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه واکسن درمان نبوده و برای پیشگیری به کار برده خواهد شد، اضافه کرد: باید برای زندگی در شرایط بیماری کرونا برنامه داشت.

حقیقی با اشاره به اینکه در شرایط بیماری کووید ۱۹ به منظور اشاعه فرهنگ نماز باید از بستر شبکه شاد استفاده کرد، افزود: فرهنگ نماز جماعت باید در خانواد‌ه‌ها ترویج پیدا کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و ارائه تکلیف به سازمان‌های اداری برای اجرای برنامه‌های نماز باید انجام شود، افزود: برنامه عملیاتی ترویج فرهنگ نماز برای سال آینده باید تدوین شود.

رئیس کارگروه فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه از تشکیل کارگروه ساماندهی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: در قالب این کارگروه نحوه ارائه خدمات به مردم در سفر به ویژه سفرهای نوروزی و تابستانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علی جعفری از تشکیل تیم بازرسی برای بازرسی وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: طی سال‌جاری همه نمازخانه‌های بین راهی استان بازرسی شد.

توسعه فعالیت‌ در حوزه نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: ستاد اقامه نماز استان زنجان با همراهی دستگاه‌های اجرایی رتبه نخست کشور را در زمینه ترویج فرهنگ‌ نماز و برنامه‌های فرهنگی در سال گذشته کسب کرده است.

حجت‌الاسلام علی یوسفی از برگزاری برنامه‌های نماز سال‌جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت رسانه‌ای و فضای مجازی یاد کرد و گفت: ۱۵۰ قسمت برنامه رادیویی و تلویزیونی در سال‌جاری در این زمینه تولید شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره به «رنگ قنوت» در زنجان گفت: هفته آینده این جشنواره به پایان می‌رسد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان همچنین به تدوین کتاب‌های صوتی ویژه کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: با پای کار آمدن مرکز تخصصی نماز قم ، فعالیت‌های نماز در استان‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

یوسفی بر ضرورت توجه دستگاه‌های فرهنگی به برنامه‌های نماز تاکید کرد و گفت: در برخی از شهرستان‌های استان وضعیت بخش نماز صفر و در این شهرستان‌ها برنامه جدی برای نماز و ترویج فرهنگ نمازخوانی برگزار نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه حل مشکلات نمازخانه‌های بین راهی اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم و برخی از سرویس‌های بهداشتی نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان معراج در زنجان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره یکی از برنامه‌های کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان محسوب می‌شود.

محمد ربیع احمدخانی با اشاره به اینکه ۷۰ برنامه در راستای کنگره 3 هزار و 535 شهید استان زنجان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: حدود یک میلیون نفر جامعه هدف جشنواره فرهنگی نماز هستند که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره خردادماه سال آینده برگزار می‌شود، ادامه داد: تولید آثار فاخر و ارزشمند با موضوع نماز و نیایش از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول