اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر ایران در قطر: سوء‌تفاهمات کشورهای منطقه بدون مداخله خارجی قابل رفع است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر تأکید کرد که مسائل و سوء تفاهمات کشورهای منطقه از طریق گفت‌وگو و بدون مداخله کشورهای خارجی قابل حل است.

سفیر ایران در قطر: سوء‌تفاهمات کشورهای منطقه بدون مداخله خارجی قابل رفع است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در مصاحبه با روزنامه «قطر تریبیون» بر نقش کشور قطر برای ایفای نقش میانجی میان ایران و دیگر کشورهای منطقه تأکید کرد.

وی در آغاز این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم حل سوء تفاهمات کشورهای منطقه، گفت که قطر در جایگاه قدرتمندی برای ایفای نقش میانجی میان ایران و دیگر کشورهای منطقه برای حل سوء تفاهمات و دیگر موضوعاتی است که بین آنها وجود دارد.

این دیپلمات ایرانی با تأکید بر لزوم حل اختلافات منطقه‌ای ادامه داد که به شدت بر این باور است که کشورهای منطقه می‌توانند بدون هرگونه مداخله قدرت‌های خارجی، از طریق مذاکرات دوجانبه هرگونه سوء‌تفاهماتی را برطرف کنند.

وی از کشورهای منطقه تقاضا کرد که تا با یکدیگر و در زمینه منافع مشترک برای بهبود و توسعه منطقه پیش روند.

دهقانی پوده در ادامه بر لزوم حل هرگونه مسئله منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو تأکید کرد و نقش حاکمیت و مردم قطر در مدیریت چالش‌های گوناگونی را که این کشور در سالهای اخیر با آن مواجه بوده‌اند، مورد تحسین قرار داد.

وی در این خصوص گفت که قطر نه تنها چالش‌ها را به فرصتی برای توسعه و تقویت بخش غذایی خود تبدیل کرده است بلکه در عرصه جهانی ظهور پیدا کرده است و جایگاه خود را بعنوان یک کشور کامل تثبیت کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمایت ایران از قطر توضیح داد: «دوست آن است که بگیرد دست دوست، در پریشان حالی و درماندگی. روابط قطر و ایران بر اساس احترام دوجانبه، فرهنگ مشترک و اعتقاد مشترک بوده است. روابط ما فراتر از روابط تجاری است».

سفیر ایران در قطر، دیدار اخیر شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر به ایران را یک دیدار دوستانه و برای بحث درباره موضوعات مربوط به منافع مشترک توصیف کرد.

وزیر امور خارجه قطر در سفر خود به ایران که در تاریخ ۲۷ دی ماه انجام گرفت، از تمامی کمک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران محاصره قطر انجام داده، قدردانی کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی چندی پیش در مصاحبه‌ای با یک رسانه آمریکایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست وارد گفت‌وگو با ایران شوند و آمادگی کشورش را برای میانجی‌گری به منظور برگزاری نشستی بین اعضای ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

وزیر امور خارجه ایران هم در پیامی توئیتری از پیشنهاد وزیر خارجه قطر درباره گفت‌وگو بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.

دهقانی پوده در سؤالی درباره مراسم اخیر بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ بهمن، گفت که مردم ایران معتقدند که آنها در تصمیم‌گیری‌های خود در خصوص سیاست‌ها و تحولات کشورشان بعنوان یک جمهوری اسلامی، فارغ از هرگونه فشارهای خارجی هستند.

وی در پایان در خصوص علت لغو مراسم سال جاری بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در قطر ادامه داد که سفارت ایران در راستای اقدامات احتیاطی وزارت بهداشت قطر برای کرونا، تمامی مراسم‌های بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را لغو کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول